Ana Süssner Rubin ringer för valseger

På lördag slutspurtar Vänsterpartiets toppkandidat till EU-parlamentet från Malmö genom att ringa väljare i Malmö.

– Det har varit en valrörelse med ett enormt stöd för Vänsterpartiets politik för ett systemskifte som kan rädda klimatet och pressa tillbaka extremhögern, säger Ana som kampanjat intensivt över hela landet.

När Ana slutspurtar på lördagen i Malmö kommer hon återigen att ta till telefonen och ringa väljare tillsammans med aktivister i Vänsterpartiet Malmö för att få så många som möjligt att ta sig till valurnorna och välja Vänsterpartiet. Ett 50-tal aktivister har redan ring tiotusentals väljarsamtal i Malmö och räknar med att ringa ytterligare 5 000 under slutspurten.

Vänsterpartiet siktar på att få minst två mandat vilket skulle innebära att Ana, som enda Malmöbo, skulle väljas in i EU-parlamentet på söndag.

– Det är extra kul att avsluta valrörelsen i min hemstad Malmö där många väljer Vänsterpartiets just för vår jämlikhetspolitik som sätter arbetare och kvinnors rättigheter före storföretagens. Som inte låter de rikaste och storföretagen komma undan sitt klimatansvar när det är den som skitar ner allra mest, avslutar Ana.

Media är välkommen att närvara i telefoncentralen, meddela gärna i förväg om ni räknar med att delta.

Vad               Ana Süssner Rubin, två på Vänsterpartiets lista till EU-parlamentet, valspurtar

Gör                Ringer väljare i Malmö

Var                Poeten på Hörnet, Södra Förstadsgatan 65

När                Lördag 25 maj 11.00-13.00

För mer information:
Ana Süssner Rubin: 073- 533 48 66

V vill se regionala åtgärder för att hantera varsel inom tåg- och busstrafiken16.6.2020 13:24:54 CESTPressmeddelande

Den senaste veckan har det rapporterats om trafikbolag som väljer att varsla sin personal mitt under pågående covid-19kris. För tillfället rör det sig om 300 respektive cirka 250 anställda på de två aktuella bolagen som anställer personal inom tåg- och busstrafik. Vänsterpartiet vill nu att Region Skåne tar sitt ansvar och försöker förhindra varsel inom välfärden.