Anders blir tillförordnad VD på Göteborg & Co

Anders Söderberg blir tf VD på Göteborg & Co. Han kommer att överta ansvaret för ledningen av bolaget den 26 november.

Anders Söderberg, Göteborg & Co

- Min uppgift blir att tillsammans med alla kompetenta medarbetare på Göteborg & Co fortsätta arbetet med att stärka destinationen Göteborg. Vi har ett offensivt mål om att fördubbla turismen till 2030 och hela ledningsgruppen har ett gemensamt ansvar i att förverkliga de planerna, säger Anders Söderberg.

Anders anställdes som administrativ chef på Göteborg & Co för 2,5 år sedan. Innan dess har han arbetat som managementkonsult under 18 år med inriktning på styrning och organisation med uppdrag inom såväl Göteborgs Stad, med bolag som Liseberg och Göteborg & Co, som inom det privata näringslivet.

- I styrelsen är vi glada att Anders vill ta sig an denna roll. Det borgar för trygghet i det viktiga skede som bolaget nu befinner sig i. Rekrytering av ordinarie VD fortsätter i enlighet med Stadens rutiner och i samverkan med stadsledningskontoret, säger Håkan Linnarsson ordförande för Göteborg & Co.

Anders Söderberg tillträder den 26 november då nuvarande VD Camilla Nyman lämnar sin tjänst. Hennes anställning upphör vid årsskiftet.

Anders Söderberg, Göteborg & Co

Abonnera på våra pressmeddelanden.