Anders Ekborg tar traditionen och publiksuccen "En Stilla Jul" på ny omfattande konsertturné!

"En Stilla Jul" med Anders Ekborg är tillbaka med en ny stor turné runt om i landet 2023 tillsammans med sina fantastiska musiker. Turnépremiären blir det i Karlstad den 29:e november och totalt blir det 19 konserter med final i Stockholm den 22:e december.
Fotograf: Peter Knutson

"En stilla Jul" är en återkommande konserttradition sedan 2010 som föddes av och med Anders Ekborg, en av Sveriges mest framstående sångare. tMed sig har Anders sina fantastiska musiker Bengt Magnusson (gitarr), Gustaf Henriksson (piano), Thomas Bergqvist (klaviatur) som tillsammans med Anders Ekborg tar med publiken in i en stämningsfull julkonsert med klassiska julsånger och nedslag i Anders rika repertoar, sammanvävt med personliga och aktuella berättelser.

Julkonserterna med "En Stilla Jul" har blivit en tradition i juletid med magiska kvällar runt om i vårt vackra vinterland.

Turnéplan: "En Stilla Jul" 2023
29/11 Karlstad, Scalateatern
30/11  Ljungskile, Åh kyrka
1/12 Göteborg, Oscar Fredriks kyrka