Anders Eriksén stöttar upp ledarstaben i Juniorkronorna

Med anledning av den konstaterade smittan i Juniorkronornas ledarstab har Svenska Ishockeyförbundet valt att kalla in Anders Eriksén, förbundskapten för Team 18/Småkronorna till lägret i Sundsvall.

Igår stod det klart att tre ledare i Juniorkronornas stab testats positivt för covid-19. För att komplettera ledarstaben kallades igår Anders Eriksén in till lägret i Sundsvall. Anders Eriksén är förbundskapten för Team 18/Småkronorna samt anställd som hockeykonsulent hos Svenska Ishockeyförbundet.

- Det vi kan konstatera är att vi behöver komplettera vår ledarstab med flera ledare med anledning av de som testats positivt. Det är en komplex fråga utifrån det regelverk som gäller med ”bubbla” och testning och det är en dialog som vi för med det Internationella förbundet. Det känns såklart skönt att vi har fått in Anders så snabbt men vi vet ännu inte om han kan resa med laget till Kanada utifrån gällande regler. Vi befinner oss helt klart i en bekymmersam situation som vi vill hantera på bästa sätt med spelares och ledares hälsa i första rummet, säger Johan Stark, generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet.

- Det blev ett snabbt beslut att ta igår för att resa till Sundsvall och genomföra den testning som krävs för att kunna röra sig i ”bubblan”. Men nu är jag på plats och vill hjälpa ledarstaben på bästa sätt för att bedriva en bra lägersamling. Vad som händer vidare med min roll får vi återkomma med längre fram, säger Anders Eriksén.