ÄNDRAD PRESSINBJUDAN till Vänsterpartiets digitala kongress 31 oktober-1 november

Nya besked om Vänsterpartiets kongress samt påminnelse om att ackreditera dig.

VIKTIG ÄNDRING:

Riksdagsförvaltningen har landat i att vi måste flytta vårt presscenter från riksdagshuset. Vi kommer att flytta servicen för journalister till hotell Malmen vid Medborgarplatsen, där vi upprättar presscenter med personal på plats som ser till att ni kan komma i kontakt med ombud, partiledning och andra som ni behöver samt svara på frågor. Vi kommer att hjälpa till att transportera dem ni vill intervjua till presscenter.

VAD GÄLLER NU?

Det är fortfarande inte möjligt för pressen att vara med på hotellet där partiledningen finns, men vi vill säkerställa så god tillgång som möjligt, genom att transportera dem ni vill prata med, eller ordna telefon/länk.

De pressfotografer som vill bevaka partiledarvalet anmäler intresse för det så snabbt som möjligt, för att vi ska kunna planera för att ta ut deltagare ur rummet och göra plats för pressfotografer utan att överskrida gränsen på 50 personer.

Journalister som vill bevaka kongressen samt få information om t ex ändringar i program ackrediterar sig här. Arbetsplatser och kongressens sändning i sin helhet samt pressekreterare för service finns på plats

Bokningar av intervjuer med Jonas Sjöstedt eller Nooshi Dadgostar görs genom Jessica Nordh: 073-0762290.

Övriga bokningar, frågor och önskemål går genom presstjänsten, 070-620 00 64 (Obs går ej att skicka sms)

SVT Forum kommer fortfarande att sända från sin studio i riksdagen under helgen, Detta anses, av riksdagsförvaltningen, ligga utanför Vänsterpartiets kongressverksamhet.

Logistiken blir lite svårare med ytterligare en lokal att transportera gäster till och från för att ni ska få tillgång. Vi ber om ert överseende. Vänsterpartiet kommer att göra allt vi kan för att ni ska få den service som ni behöver.

Kongressen startar lördagen den 31 oktober klockan 13 och slutar söndagen den 1 november klockan 15. Önskar ni tillträde till presscenter tidigare eller senare än så, meddela detta.

Här kan du läsa mer om hur kongressen kommer att genomföras i sin helhet.

Kontakter:

Vänsterpartiets presstjänst:

070-620 00 64 (Obs går ej att skicka sms)

Jenny Lindahl, kommunikationschef

RÄTTELSE: I en tidigare pressinbjudan informerade Vänsterpartiet om att vår presstjänst skulle finnas tillgänglig på plan sju i riksdagen västra, vid ”klubbrummet”. Presscentret är, som det står i texten ovan, nu flyttat till Hotell Scandic Malmen vid Medborgarplatsen.