Andrea är ny kommunikationschef på Göteborg & Co

Andrea Jovell är ny chef för Marknad/Kommunikation på Göteborg & Co. Hon ska leda arbetet med att stärka bilden av destinationen Göteborg och bidra till nya reseanledningar.

Andrea Jovell, kommunikationschef på Göteborg & Co

- Göteborg är en attraktiv destination med det offensiva målet om att fördubbla turismen till 2030. Med satsningar både på inarbetade och nya marknader öppnar sig Göteborg ännu mer mot världen. Vår kommunikation och Göteborgs erbjudande skapar möjligheter för människor att mötas och umgås, att människor trivs och gillar varandra är grunden för en hållbar besöksnäring, säger Andrea Jovell.

Andrea har lång erfarenhet från både besöksnäring och kommunikation med uppdrag för bland andra Svenskt Näringsliv, Företagarna och Åre kommun. På Göteborg & Co blir hon chef för enheten Marknad och Kommunikation som ansvarar för bilden av destinationen Göteborg mot besöksnäringen, att kommunikativt paketera reseanledningar, att bidra till att utveckla turistsäsonger och för värdskapet i turistbyråerna.

Andrea har börjat på sin nya tjänst.

Andrea Jovell, kommunikationschef på Göteborg & Co
Andrea Jovell, kommunikationschef Göteborg & co

Abonnera på våra pressmeddelanden.