The Norr Company

Andreas Granqvist och Robin Söderling investerar i svenskt one-for-one-bolag

I februari lanserades Norr Company och nu har både landslagskaptenen Andreas Granqvist och tennisspelaren Robin Söderling gått in som investerare. För varje såld flaska av den egna funktionsdrycken Norr skänker företaget en enhet vätskeersättning och en zinktablett dit där behovet är som störst.

Varje dag dör 800 barn i världen som en konsekvens av smutsigt vatten och bristfällig hygien – men en enkel vätskeersättning kan ändra på det. Genom ”one for one”-principen skänker företaget en enhet vätskeersättning för varje såld flaska Norr.

– Det är med stolthet jag ställer mig bakom Norr. Det här är ett företag som ger tillbaka till samhället där hjälpen behövs som mest, och om jag kan bidra med något vill jag givetvis göra det, säger landslagskaptenen Andreas Granqvist.

The Norr Company grundades 2016 och intresset för bolaget har varit stort. Förutom Andreas Granqvist har även medieprofilen Calle Schulman, landslagslegendaren Martin Dahlin, tennisspelaren Robin Söderling, entreprenören Oscar Salén och före detta NHL-spelaren Kim Johnsson investerat i företaget.

– I vår del av världen glömmer man lätt att långt ifrån alla har tillgång till rent vatten. Däremot är det livsavgörande för alla. Det råder ingen tvekan om att vi som har möjlighet att hjälpa till också ska göra det, säger tennisspelaren Robin Söderling.

Distributionen av vätskeersättningen sker i samarbete med organisationerna UNICEF Sverige och ColaLife. Under våren var bolaget på en fältresa tillsammans med barnrättsorganisationen UNICEF Sverige för att på plats se hur det går till. Hittills har The Norr Company donerat en summa som motsvarar drygt 202 347 enheter vätskeersättning.

– Vi som startat bolaget har jobbat som entreprenörer i hela våra yrkesverksamma liv och vill nu göra skillnad på riktigt. Uttorkning är den tredje största dödsorsaken bland små barn runt om i världen på grund av de sjukdomar bristfällig hygien orsakar. Har vi möjlighet att motarbeta det ska vi självklart göra det, säger Adriano Sannelli, en av grundarna på The Norr Company.

Norr hjälper till att återställa vätskebalansen i kroppen och är framtagen av Peter Stenberg, som är en av Sveriges främsta idrottsnutritionister. Drycken finns i fem smaker: 02 Citron/Fläder, 08 Svarta vinbär, 04 Citron/Ingefära, 07 Ananas/Grapefrukt och senaste tillskottet 01 Äpple.

För mer information kontakta:
Adriano Sannelli, VD, 073 339 32 47, adriano@norrcompany.se.
Canan Yasar, presskontakt, 070 383 07 48, canan.yasar@obeyapr.se.

Adriano Sannelli, VD, 073 339 32 47, adriano@norrcompany.se.

The Norr Company

The Norr Company är ett svenskt one for one-bolag med ambitionen att göra skillnad genom att för varje såld produkt donera hjälpmedel genom sina samarbetspartners. Bolaget grundades 2018 och har sitt säte i Stockholm. Läs mer på www.norrcompany.se.