Andreas Johnson i BingoLotto

På söndag bjuder Rickard Olsson in den folkkära sångaren och artisten Andreas Johnsson och till BingoLotto. För sjunde gången ställer han upp i Melodifestivalen samma år som han firar 20 årsjubileum av sitt genombrott med “Glorious”.

Andreas Johnson

Sångaren och artisten Andreas Johnson fick en stor succé med låten Glorious 1999. Han deltog i Melodifestivalen 2006 med låten Sing for Me och vann Körslaget 2011 med Team Järvsö. Johnson har under åren deltagit i Melodifestivalen vid sex tillfällen, senast 2015.

Nu är den tävlingsinriktade artisten, mello-veteranen tillika fotbollstränaren tillbaka. För sjunde gången ställer han upp i Melodifestivalen samma år som han firar 20 årsjubileum av sitt genombrott med “Glorious”.

Nu är han tillbaka med en låt som kan mäta sig med där han började, en svulstig storslagen låt som passar perfekt på en arena. Senaste tiden har Andreas legat lite lågt på musikfronten. Han tränar fotbollslag och han hoppas att låten "Army of us" kan bli hans fotbollsspelares kamplåt. Med låten knyter Andreas Johnson ihop säcken och han hoppas kunna se tillbaka på som den som definierade hans karriär som artist på lite senare dagar.

Rickard Olsson är som vanligt programledare och BingoLottos husband leds denna söndag av Rickard Åström.

BingoLotto – Söndag 3 februari kl. 18 i TV4.

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.