Ändring av matchtid mellan Malmö Redhawks och IK Oskarshamn den 24 oktober

SHL-matchen mellan Malmö Redhawks och IK Oskarshamn i Malmö Arena den 24 oktober får en ny starttid. Nedsläpp kommer att ske kl. 18, en timme tidigare än vad som tidigare var planerat.

Anledningen till den tidigarelagda matchstarten är att förhindra en kollision med Malmö FF:s hemmamatch i Europa League, med avspark kl. 21 samma kväll.

Spelschemat i sin helhet finns här: https://www.shl.se/spelschema/SHL_2019_regular

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2019/2020 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.