Ändring i SHL:s spelschema – grundserien förlängs

På grund av ytterligare uppskjutna matcher förlängs SHL:s grundserie ytterligare. Dessutom ser SHL över ordningen för hemma- och bortamatcher i slutspelet. Det görs inga ytterligare formatändringar för slutspelet.

SHL:s grundserie skulle ha spelats klart den 25 mars men efter fler uppskjutna matcher skjuts slutspelet fram ytterligare några dagar. Utöver detta ändras även ordningen för hemma- och bortamatcher under slutspelet.

– Genom att ändra ordningen för hemma- och bortamatcher kan man skapa ytterligare rymd i schemat så det ser vi över och återkommer kring. Vi har i övrigt en fortsatt beredskap för eventuella ytterligare flyttar och behov av ändringar men just nu görs inga ytterligare formatändringar i slutspelet, säger Johan Hemlin, sportchef och vice VD på SHL.

SHL kommer inom kort kommunicera nya speldatum för slutspelet och kvalet samt de tidigare flyttade matcherna

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.