Ändring i spelschemat - nytt datum för tre matcher

Tre matcher som tidigare flyttas fram har nu fått nya datum.

Följande matcher som skulle ha spelats den 29 oktober har fått nya speldatum:
Rögle – Luleå: flyttas till den 5 januari 19:00.

Följande matcher som skulle ha spelats den 31 oktober har fått nya speldatum:
Luleå – Rögle: flyttas till den 8 december 19:00.
Leksand – Frölunda: flyttas till den 16 november 19:00.

Lördagens match mellan Örebro – Skellefteå har dessutom ändrat starttid från 18:00 till 15:15.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Historisk satsning på svensk damhockey när Svenska Spel blir ny huvudsponsor åt SDHL, SHL och HA2.6.2021 09:00:44 CEST | Pressmeddelande

Svenska Spel blir ny huvudsponsor till Svenska Damhockeyligan (SDHL), Svenska Hockeyligan (SHL) och HockeyAllsvenskan (HA). Det femåriga avtalet gäller från den 1 juli i år och fram till 2026. – Svenska Spel har ett långvarigt och stort engagemang i svensk ishockey. Därför känns det väldigt bra att vi nu återigen kan jobba tillsammans för att ta svensk ishockey framåt. Vi är stolta och glada över att bidra till ett samarbete som satsar extra på jämställdhet inom svensk ishockey, säger Jenny Silfverstrand, vd Svenska Hockeyligan.