Ändring i spelschemat - nytt datum för två matcher

Två matcher som ursprungligen skulle ha spelats imorgon tisdag har nu fått nya speldatum.

Följande matcher som skulle ha spelats den 27 oktober har fått nya speldatum:

Växjö-Djurgården: flyttas till 4 januari kl 19.00.

Luleå-Linköping: flyttas till 12 januari kl 19.00.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Fokus på bredd och långsiktigt utvecklingsarbete när SIF/SHL-avtalet förlängs5.11.2020 19:10:00 CETPressmeddelande

Svenska Ishockeyförbundet (SIF) och Svenska Hockeyligan AB (SHL AB), ligaorganisation för de klubbar som deltar i SHL, har sedan 1996 ett etablerat och avtalsreglerat samarbete kring både kommersiella och sportsliga frågor. SIF och SHL AB har nu tecknat ett förlängt samarbetsavtal till och med säsongen 2029/30 något som idag slutligt godkänts av ett extra förbundsmöte.