Ändring i spelschemat – åtta matcher berörs

Spelschemat ändras för åtta kommande matcher.

Fredagens match mellan Brynäs och Växjö flyttades tidigare fram på grund av smitta inom Brynäs. Nu skjuts även söndagens match mellan Brynäs och Färjestad fram. Båda matcherna har fått nya speldatum, dessutom ändras datum för ytterligare sex matcher.

- Som tidigare är ändringarna gjorda i dialog med berörda klubbar och dessa ändringar påverkar inte slutspelet som startar den 5 april som tidigare kommunicerat, säger Johan Hemlin, sportchef och vice VD SHL.

Följande match som skulle ha spelats den 26 mars har fått nytt speldatum:
Brynäs - Växjö: flyttas till onsdagen den 31 mars 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 28 mars har fått nytt speldatum:
Brynäs - Färjestad: flyttas till torsdagen den 1 april 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 30 mars har fått nytt speldatum:
Örebro - Färjestad: flyttas till lördagen den 3 april 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 31 mars har fått nytt speldatum:
Oskarshamn - Brynäs: flyttas till lördagen den 3 april 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 31 mars har fått nytt speldatum:
Frölunda - Växjö: flyttas till fredagen den 2 april 15:00.

Följande match som skulle ha spelats den 31 mars har fått nytt speldatum:
HV71 - Linköping: flyttas till lördagen den 3 april 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 2 april har fått nytt speldatum:
Färjestad - Skellefteå: flyttas till måndagen den 29 mars 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 2 april har fått nytt speldatum:
Malmö - Växjö: flyttas till lördagen den 3 april 15:15.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Historisk satsning på svensk damhockey när Svenska Spel blir ny huvudsponsor åt SDHL, SHL och HA2.6.2021 09:00:44 CEST | Pressmeddelande

Svenska Spel blir ny huvudsponsor till Svenska Damhockeyligan (SDHL), Svenska Hockeyligan (SHL) och HockeyAllsvenskan (HA). Det femåriga avtalet gäller från den 1 juli i år och fram till 2026. – Svenska Spel har ett långvarigt och stort engagemang i svensk ishockey. Därför känns det väldigt bra att vi nu återigen kan jobba tillsammans för att ta svensk ishockey framåt. Vi är stolta och glada över att bidra till ett samarbete som satsar extra på jämställdhet inom svensk ishockey, säger Jenny Silfverstrand, vd Svenska Hockeyligan.