Ändring i spelschemat – ett nytt speldatum

Tidigare under dagen flyttades lördagens match mellan Skellefteå och Färjestad fram till följd av smitta inom Skellefteå. Nu möter Färjestad i stället Rögle under lördagens omgång.

Skellefteå har konstaterat smitta av Covid-19 inom laget vilket medför att deras tre kommande matcher skjuts fram till senare datum, vilket bland annat påverkar lördagens planerade möte mellan Skellefteå och Färjestad.

Färjestad åker i stället till Ängelholm på lördag för match mot Rögle. Ett Rögle som egentligen skulle tagit emot Timrå under lördagen men nu ställer om efter att Timrå tidigare fått skjuta fram sina kommande matcher.

Därmed görs nedan ändringar.

Följande match som skulle ha spelats den 8 januari flyttas fram:
Skellefteå - Färjestad: nytt datum kommuniceras inom kort.

Följande match som skulle ha spelats den 25 januari har fått nytt speldatum:
Rögle - Färjestad: flyttas till lördagen den 8 januari 15:15.

Lördagens match mellan Rögle och Timrå har tidigare flyttats fram, nytt datum för den matchen kommuniceras inom kort.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.