Ändring i spelschemat – tre matcher berörs

På grund av konstaterad smitta av Covid-19 inom Timrå skjuts deras två kommande matcher fram. Under torsdagens omgång möter Örebro istället Färjestad.

Till följd av smittoläget i Timrå skjuts deras två kommande matcher fram, vilket påverkar torsdagens match mot Örebro samt lördagens möte mot Rögle.

Örebro som alltså skulle mött Timrå på torsdag möter istället Färjestad i Behrn Arena.

Därmed görs nedan ändringar.

Följande match som skulle ha spelats den 6 januari flyttas fram:
Örebro - Timrå: nytt datum kommuniceras inom kort.

Följande match som skulle ha spelats den 5 februari har fått nytt speldatum:
Örebro - Färjestad: flyttas till torsdagen den 6 januari 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 8 januari flyttas fram:
Rögle - Timrå: nytt datum kommuniceras inom kort.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.