Ändring i spelschemat – två matcher berörs

På grund av smitta inom Brynäs skjuts fredagens möte mellan Brynäs och Växjö fram till ett senare datum. Söndagens planerade match mellan Rögle och Växjö flyttas i sin tur fram till lördag.

Fredagens match mellan Brynäs och Växjö flyttas fram till ett senare datum, detta på grund av smitta inom Brynäs.

- Gällande den uppskjutna matchen mellan Brynäs och Växjö tar vi som alltid beslut baserat på medicinskt underlag och bedömning. Matchflyttar är en del av vårt smittförebyggande arbete och vi fortsätter arbeta intensivt med interna verksamhetsprotokoll, bred testning och matchflyttar vid behov, säger Johan Hemlin, sportchef och vice VD SHL och fortsätter;

- Vi har dialog med lagen och arbetar med justeringar av spelschemat. Vi återkommer inom kort med ett nytt datum för matchen mellan Brynäs och Växjö.

Spelschemat uppdateras för ytterligare en match. Rögle skulle tagit emot Växjö under söndagen, denna match spelas istället på lördag.

Följande match som skulle ha spelats den 28 mars har fått nytt speldatum:
Rögle - Växjö: flyttas till lördagen den 27 mars 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 26 mars skjuts fram till ett senare datum:
Brynäs - Växjö: nytt datum kommuniceras inom kort.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.