Ändring i spelschemat – uppskjutna IKO-matcher och nya speldatum

På grund av fortsatt smitta inom Oskarshamn skjuts veckans kommande IKO-matcher fram. Detta påverkar tisdagens match mot Örebro, torsdagens möte med Malmö samt lördagens match mot Leksand. Samtliga matcher har fått nya speldatum.

Förra veckan fick Oskarshamn flytta fram två matcher på grund av smitta inom laget. Nu flyttas även veckans tre kommande matcher fram. Detta påverkar matcher mot Örebro, Malmö och Leksand. Samtliga matcher har fått nya datum. Dessutom ändras starttiden i en ytterligare match.

Följande match som skulle ha spelats den 2 mars har fått nytt speldatum:

Oskarshamn – Örebro: flyttas till söndagen den 14 mars 17:30.

Följande match som ska spelas den 13 mars har fått ny starttid:

Örebro – Oskarshamn: ändrar starttid från 18:00 till 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 4 mars har fått nytt speldatum:

Malmö – Oskarshamn: flyttas preliminärt till måndagen den 22 mars 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 6 mars har fått nytt speldatum:

Leksand – Oskarshamn: flyttas till torsdagen den 18 mars 18:00.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.