SHL Svenska Hockeyligan ABSHL Svenska Hockeyligan AB

Ändringar i SHL:s spelschema 2016/2017

Fyra matcher har bytt speldatum och två matcher har fått ändrade startider i spelschemat inför den kommande säsongen i SHL.

Växjö mot Leksand i omgång 6 är flyttad från den 19 september 2016 till den 27 september 2016 klockan 19:00.

Växjös match mot Färjestad i omgång 43 är också flyttad. Från den 14 februari 2017 till klockan 19:00 på det nya datumet 29 november 2016.

Luleå mot Djurgården i omgång 27 som skulle spelats den 20 december 2016 kommer nu istället att spelas 19:00 den 29 november 2016.

29 november 2016 är också nytt speldatum för matchen mellan Malmö-HV71 i omgång 10. Matchen spelas 19:00 och är flyttad från 20 oktober 2016.

Två matcher har också fått ny starttid. Det handlar om matcher den 6 januari 2017 i omgång 32. Malmö mot Leksand kommer att starta 16:00 och Örebro mot Frölunda kommer att starta 18:30 istället för tidigare angivelser.

Spelschemat är uppdaterat och du hittar det här http://www.shl.se/matcher/spelschema-2016-2017

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2016/2017 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL ställer sig bakom #metoo #time out23.11.2017 13:06Pressmeddelande

SHL har läst och tagit del av de berättelser som idag publiceras i Dagens Nyheter där kvinnor som på olika sätt är verksamma inom idrotten vittnar om hur de utsätts för kränkningar, diskriminering, trakasserier och övergrepp i sitt utövande. Berättelser som är kopplat till ishockeyn där män i våra verksamheter kränker kvinnor. Det här är helt oacceptabelt och något som vi i SHL tydligt kommer att markera inte får förekomma i vår verksamhet och vi kommer att agera när det händer. Därför ställer sig SHL bakom #metoo och #timeout. Vi gör detta för en idrottsrörelse fri från kränkningar och diskriminering. Vi gör det för att alla ska ha rätt till att drömma stort och slippa skrämmas till tystnad eller avhopp. Vi gör det tillsammans, för en idrottsrörelse för alla. Brynäs IF Djurgården Hockey Frölunda Indians Färjestad BK HV71 Karlskrona HK Linköping HC Luleå Hockey Malmö Redhawks Mora IK Rögle BK Skellefteå AIK Växjö Lakers Örebro Hockey SHL-organisationen

SHL:s vision: en av världens två bästa hockeyligor sportsligt och upplevelsemässigt.20.11.2017 10:00Pressmeddelande

Från och med säsongen 2018/2019 kommer SHL bland annat genom det nya avtalet med C More få en väsentligt större intäkt. Detta ger en enorm möjlighet att långsiktigt stärka och mer fokuserat utveckla svensk ishockey, klubbarna och ligan. Klubbarna har därför gett SHL i uppdrag att ta fram en strategi kopplat till de ökade intäkterna till SHL samt de kommande kraven för att uppnå elitlicens. Alla fjorton SHL-klubbar har varit delaktiga i arbetsprocessen och står enhetligt bakom strategin och beslutet.