SHL Svenska Hockeyligan ABSHL Svenska Hockeyligan AB

Ändringar i SHL:s spelschema 2016/2017

Fyra matcher har bytt speldatum och två matcher har fått ändrade startider i spelschemat inför den kommande säsongen i SHL.

Växjö mot Leksand i omgång 6 är flyttad från den 19 september 2016 till den 27 september 2016 klockan 19:00.

Växjös match mot Färjestad i omgång 43 är också flyttad. Från den 14 februari 2017 till klockan 19:00 på det nya datumet 29 november 2016.

Luleå mot Djurgården i omgång 27 som skulle spelats den 20 december 2016 kommer nu istället att spelas 19:00 den 29 november 2016.

29 november 2016 är också nytt speldatum för matchen mellan Malmö-HV71 i omgång 10. Matchen spelas 19:00 och är flyttad från 20 oktober 2016.

Två matcher har också fått ny starttid. Det handlar om matcher den 6 januari 2017 i omgång 32. Malmö mot Leksand kommer att starta 16:00 och Örebro mot Frölunda kommer att starta 18:30 istället för tidigare angivelser.

Spelschemat är uppdaterat och du hittar det här http://www.shl.se/matcher/spelschema-2016-2017

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2016/2017 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Jörgen Lindgren lämnar som VD i SHL. Michael Marchal blir tillförordnad VD och SHL:s sportchef Johan Hemlin blir vice VD15.10.2018 13:03Pressmeddelande

Jörgen Lindgren lämnar idag anställningen som VD i Svenska Hockeyligan (SHL). Styrelsen har beslutat utse Michael Marchal som tillförordnad verkställande direktör. Samtidigt utses SHL:s sportchef Johan Hemlin som vice VD i SHL. Styrelsen inleder rekryteringsarbetet för en permanent VD vilket skall slutföras under vintern/våren 2019.