Ändringar i SHL:s spelschema

Sedan spelschemat för SHL 2017/2018 presenterades i maj har det skett några ändringar. Fyra matcher berörs av nya starttider alternativt nya speldatum.

Två matcher kommer att spelas på utsatt datum, men har fått nya starttider.

• Lördagen den 30 september kommer matchen Rögle-Malmö spelas 15.15 istället för 18.00.
  • Söndagen den 14 januari kommer matchen Färjestad-Karlskrona spelas 14.00 istället för 15:15.

Två matcher har fått helt nya speldatum.

• Brynäs-Örebro flyttas från 26 september till 15 februari. Den spelas 19:00.
  • Växjö-Rögle flyttas från 28 februari till 27 februari. Den spelas 19:00.

Observera att spelschemat 2017/2018 är med reservation för eventuella ändringar.

Spelschemat i sin helhet finns här http://www.shl.se/spelschema/SHL_2017_regular

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60