Ändringar i spelschemat för SHL 2020/2021

Sedan spelschemat för SHL 2020/2021 presenterades har följande matcher nya starttider.

Följande fem matcher kommer att spelas på utsatt datum, men har fått ny starttid från kl 18:00 till kl 15:15.

14 november Malmö – Brynäs

16 januari Linköping - Oskarshamn

30 januari Linköping - Malmö

27 februari Linköping - Örebro

6 mars Linköping - Luleå

Följande match kommer att spelas på utsatt datum, men har fått ny starttid från kl 15:15 till kl 18:00.

19 september Örebro – Djurgården

Observera att spelschemat 2020/2021 är med reservation för eventuella ändringar.

Spelschemat i sin helhet hittar du här https://www.shl.se/spelschema/SHL_2020_regular

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL kommenterar dagens besked från Folkhälsomyndigheten29.5.2020 08:45:33 CESTPressmeddelande

Idag presenterade Folkhälsomyndigheten direktiv för idrotten gällande matcher. Folkhälsomyndigheten beslutade att, från och med den 14 juni, tillåta elitidrott som följer de allmänna riktlinjerna. Svensk hockey följer utvecklingen av covid-19 noga och utgår från Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Med anledning av de nya direktiven kommer ligorna inom svensk ishockey att se över på vilket sätt som matcher kan genomföras med nuvarande direktiv.