Ändringar i spelschemat för SHL 2020/2021

Sedan spelschemat för SHL 2020/2021 presenterades har följande matcher nya starttider.

Säsongen 2020/21 startar lördagen den 19 september. Följande tre matcher kommer att spelas på utsatt datum, men har fått ny starttid från kl 15:15 till kl 18:00.

31 oktober Örebro – Skellefteå

5 december Leksand – Luleå

20 februari Örebro - Leksand

Observera att spelschemat 2020/2021 är med reservation för eventuella ändringar.

Spelschemat i sin helhet hittar du här https://www.shl.se/spelschema/SHL_2020_regular

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Riktlinjer mediahantering vid SHL-matcher med anledning av rådande pandemi28.8.2020 14:59:58 CESTPressinbjudan

Inför säsongsstarten 2020/21 har SHL tagit fram tillfälliga riktlinjer för media med anledning av rådande pandemi. Dessa riktlinjer är baserade på Folkhälsomyndighetens rekommendationer samt Svensk Ishockeys riktlinjer. Riktlinjerna ämnar skapa goda arbetsförhållanden för såväl media som sportslig verksamhet under rådande pandemi. Detta är ett levande dokument som kommer uppdateras allt eftersom förutsättningarna ändras.

Säsongsstart den 19 september men med förslag om flytt av enskilda matcher27.8.2020 15:27:33 CESTPressmeddelande

Under torsdagseftermiddagen hade SHL ett extrainkallat ägarmöte med anledning av den rådande Coronapandemin och dess konsekvenser för säsongen 2020/21. Samtidigt föreslog Folkhälsomyndigheten under torsdagen ett tak på 500 personer för det undantag som Regeringen tidigare förslagit vad gäller begränsade publikrestriktioner. SHL har med rådande förutsättningar beslutat att säsongsstart fortsatt ska ske 19 september men med ett förslag om förändrat spelschema för att möjliggöra att samtliga lag har chans till lika många hemmamatcher under september månad.