Anledningen till att det anmäls så få brott i butik

Det pågår ett lågintensivt krig mot landets livsmedelsbutiker. Men det syns inte i statistiken. Här är förklaringen. Livsmedelshandlarna har länge argumenterat för en översyn av brottsbalken: https://youtu.be/BZBIm7XwiyM och https://youtu.be/Rj7R2E_qMGU

Nyligen kom glädjande ett första politiskt förslag på området. Nu hoppas vi på en bred majoritet bakom detta.

Varför får de kriminella bestämma?3.9.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Inom kort kommer de som bor i Bro att vara tvungna att åka till Kungsängen för att hämta ut sina paket som kommer med posten. Anledningen är att ett tiotal kriminella får bestämma. Läs mer: https://www.fri-kopenskap.se/article/view/805174/handlare_slutar_med_post_pa_grund_av_brottslighet?ref=newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=daily Om posten förr: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/lantbrevbarare