Anmälan för att följa Riksidrottsmötet 28-30 maj 2021

Riksidrottsmötet, RIM, hålls 28-30 maj 2021 och planeras att genomföras digitalt. Media är välkomna att följa mötet och behöver anmäla intresse.
Riksidrottsmötet i Jönköping 2019. Foto: Bildbyrån

Riksidrottsmötet (RIM) är ett gemensamt årsmöte för medlemsförbunden i Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna. Under mötet hålls organisationernas stämmor som beslutar i viktiga framtidsfrågor för idrottsrörelsen.

Kommande RIM äger rum den 28–30 maj 2021 och genomförs antingen i hybridform (med ett antal ombud på plats) – eller helt i digital form. Det beror på hur situationen ser ut i maj. Ingen media kommer att kunna närvara men är varmt välkomna att följa mötet via digital livesändning. För att ni ska få uppdaterad information inför mötet och för att på enklaste sätt kunna följa mötet vill vi att ni anmäler ert intresse.

Här hittar ni alla möteshandlingar, sidan uppdateras allt eftersom.

Anmälan görs senast måndag 10 maj via denna länk

Har du frågor kan du kontakta

Anna Setzman
Pressansvarig Riksidrottsförbundet
anna.setzman@rfsisu.se

Uppge gärna om det är specifika ärenden som ni är intresserade av att följa och om det är specifika personer, ombud eller personer som är föredragande i ärenden etc, som ni redan nu vet att ni kommer att vilja prata med under RIM. Jag återkopplar med kontaktuppgifter. Mer information om preliminära tider för olika ärenden kommer att komma när föredragningslista är spikad.

Vänligen

Anna