Ann Linde hedrar minnet av Anna Lindh

Fredagen den 11:e september har det gått 17 år sedan vi miste Anna Lindh. För att hedra hennes minne kommer utrikesminister Ann Linde och SSU:s ordförande Philip Botström att lägga en krans vid hennes grav.

Även Anders Ygeman i egenskap av ordförande för Stockholms socialdemokratiska partidistrikt och Andrea Törnestam, förbundssekreterare för SSU kommer att medverka.

Det kommer finnas möjlighet för media att fotografera.

Datum: fredag 11 september 2020

Tid: kl 08.00

Plats: Katarina kyrka

Adress: Högbergsgatan 13A, 116 20 Stockholm

Presskontakter:

Johannes Svensson, pressekreterare Socialdemokraterna, 076-7665326

Klara Watmani, pressekreterare hos utrikesministern, 073-0725927

Fredrik Persson, pressekreterare hos Anders Ygeman, 073-0728136

Youbert Aziz, kommunikationschef hos SSU, 070-8880333

2020 års Anna Lindh pris går till den pakistanska människorättsjuristen Mary James Gill24.8.2020 10:46:01 CESTPressmeddelande

Anna Lindhs minnesfond vill i år uppmärksamma en eldsjäl som arbetar för att stärka arbetsvillkoren för sanitetsarbetare och andra marginaliserade grupper. Årets Anna Lindh pris går till människorättsjuristen Mary James Gill som genom sitt outtröttliga arbete har bidragit till ökad säkerhet och värdighet för latrintömmare och andra sanitetsarbetare i Pakistan.