Ann-Marie Begler besöker Borås

Tisdagen den 20 februari besöker Ann-Marie Begler, generaldirektör för Försäkringskassan, Borås. Hon ska träffa Försäkringskassans medarbetare och kommunledningen i Borås för att prata om sjuktalens utveckling. Ann-Marie Begler kommer under året besöka kommuner med höga sjuktal i sina roller som arbetsgivare. Borås är en sådan kommun.

I samband med besöket bjuder vi in media till en pressträff. På pressträffen medverkar också Lars Hermansson, områdeschef för sjukförsäkringen. Media hälsas välkomna tisdagen den 20 februari kl. 10.45 – 11:30 till en pressträff i Försäkringskassans lokaler på Torggatan 23 i Borås.

Den långa uppgången av sjuktalen har brutits. Men sjukfrånvaron är fortsatt hög och det ställer stora krav på såväl Försäkringskassan som andra aktörer – i synnerhet arbetsgivarna, för att utvecklingen ska fortsätta mot en låg och stabil nivå. Borås sjukpenningtal är 11,3 dagar. För hela landet är siffran 10,1 dagar.

Anmäl gärna att du kommer till Försäkringskassan, 010- 116 98 88 eller makan.afshinnejad@forsakringskassan.se

Välkommen!

Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn4.12.2018 13:02:44Pressinbjudan