Ann Wolgers ny kommunikationschef

Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA, rekryterar Ann Wolgers som ny kommunikationschef. Hon kommer närmast från försvars- och säkerhetsföretaget Saab

Ann Wolgers, ny kommunikationschef

– Jag ser fram emot att börja arbeta på IVA. Det svenska ingenjörsundret imponerar och när Sverige och världen nu återstartar efter pandemin har ingenjörsvetenskapen en central roll. Med min samlade erfarenhet, hoppas jag kunna vara med och bidra till att utveckla IVAs kommunikation ytterligare, säger Ann Wolgers.

Ann Wolgers kommer närmast från Saab där hon arbetat som kommunikationsrådgivare till vd och tidigare som presschef. Innan dess har hon arbetat på Regeringskansliet bland annat som politisk sakkunnig vid Statsrådsberedningen och pressekreterare vid Näringsdepartementet. Hon har även en gedigen erfarenhet av arbete i internationella sammanhang. Ann Wolgers har en fil.kand. i statsvetenskap från Stockholms universitet.

– Jag välkomnar varmt att Ann Wolgers tillträder tjänsten på IVA som kommunikationschef och förstärker vårt arbete med att sprida vetenskapligt förankrat underlag inför beslut som rör Sveriges konkurrenskraft och hållbar utveckling, säger Tuula Teeri, vd på IVA.

Ann Wolgers börjar den 1 augusti 2021, fram till dess är Anna Lindberg tillförordnad kommunikationschef.

Ann Wolgers, ny kommunikationschef

Hållbar vattenförsörjning i framtidens städer12.5.2021 10:18:32 CEST | Pressinbjudan

Nya krav ställs på vattenförsörjningen i växande städer, inte minst till följd av klimatförändringarna. För mycket vatten till följd av skyfall eller för lite till följd av torka måste hanteras. Vilka är utmaningarna för kommunerna som har ansvaret för VA-frågorna? Välkommen till ett webbinarium som Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) anordnar den 18 maj i samband med att rapporten Hållbar vattenförsörjning i framtidens städer – vilka är utmaningarna?” presenteras.