Anna Lönn Lundbäck ny regionchef för Sveriges Byggindustrier

Anna Lönn Lundbäck har utsetts till ny regionchef för Sveriges Byggindustrier Väst. Lönn Lundbäck kommer närmast från en tjänst som regionchef för Hyresgästföreningen i Västra Sverige.

- Vi är väldigt glada att kunna välkomna Anna Lönn Lundbäck till Sveriges Byggindustrier. Annas kombination av gedigen branschkunskap och ledarerfarenhet kommer att vara viktiga i vårt fortsatta arbete att göra byggbranschen attraktiv, sund och säker, säger Catharina Elmsäter-Svärd, vd Sveriges Byggindustrier.

Anna Lönn Lundbäck ersätter Andreas Brendinger som tidigare har lämnat regionchefsrollen.

Bakgrund (urval)

2011-2017         Regionchef Hyresgästföreningen Region Västra Sverige