Anna Lönn Lundbäck ny regionchef för Sveriges Byggindustrier

Anna Lönn Lundbäck har utsetts till ny regionchef för Sveriges Byggindustrier Väst. Lönn Lundbäck kommer närmast från en tjänst som regionchef för Hyresgästföreningen i Västra Sverige.

- Vi är väldigt glada att kunna välkomna Anna Lönn Lundbäck till Sveriges Byggindustrier. Annas kombination av gedigen branschkunskap och ledarerfarenhet kommer att vara viktiga i vårt fortsatta arbete att göra byggbranschen attraktiv, sund och säker, säger Catharina Elmsäter-Svärd, vd Sveriges Byggindustrier.

Anna Lönn Lundbäck ersätter Andreas Brendinger som tidigare har lämnat regionchefsrollen.

Bakgrund (urval)

2011-2017         Regionchef Hyresgästföreningen Region Västra Sverige

2006-2011         Direktor Göteborgs Räddningskommission

2004-2006         TF Direktor Göteborgs Räddningskommission

Regeringens bostadspolitik förs med dubbla tungor16.4.2018 10:01Pressmeddelande

Regeringens vårproposition visar att Sveriges ekonomi växer. Det minskade bostadsbyggandet är dock en varningsklocka, konstaterar Sveriges Byggindustrier. - Bostadspolitiken förs med dubbla tungor. Å ena sidan säger bostadsminister Peter Eriksson (MP) sig vilja öka bygga mer. Å andra sidan försvarar finansminister Magdalena Andersson (S) kreditrestriktioner som till exempel skärpta amorteringskrav, säger Anna Broman, bostadspolitisk expert på Sveriges Byggindustrier.