Anna Nordström ny IT-chef på TT Nyhetsbyrån

Anna Nordström tar över som IT-chef efter Jan Eriksson. Hon har varit projektledare på IT-avdelningen i tre år och har dessförinnan lång erfarenhet av att bland annat arbeta på Svenska Spel.

Anna Nordström. Foto: Jessica Gow/TT

IT-chefen är en nyckelspelare på TT Nyhetsbyrån, där IT-avdelningen har ett tätt samarbete med all affärsutveckling.

Det som lockade Anna Nordström att ta chefsjobbet var upplevelsen av att det är en kort väg mellan beslut och handling. Hon tycker inte om att ha tråkigt på jobbet och säger att här finns hela tiden saker att förändra. Hon menar att förändring i sig alltid är bra.

- Ja, jag tror att allt kan förbättras så att man utvecklar kreativa, smidiga lösningar och arbetssätt, säger Anna Nordström.

De tekniska plattformarna gillar hon. TT är en bra bit in i skalbara molntjänster, och bygger en sammanhållen arkitektur av mikrotjänster för att kunder ska kunna filtrera och bearbeta nyhetstjänster och andra produkter. Dessutom utvecklas en rad redaktionella verktyg i stadig takt.

- Den tekniska utvecklingen i mediebranschen går blixtsnabbt och det är affärskritiskt för TT att ligga långt framme för att vara fortsatt relevanta för våra kunder. Anna, med sin erfarenhet av TT, hennes kompetens och förmåga att få saker ur händerna, kommer borga för att vi ligger i framkant tekniskt även i framtiden, säger Lina Hedenström, vice vd på TT Nyhetsbyrån.

Vad fick då IT-proffset från Svenska Spel att söka sig till nyhetsbranschen?

- Samhällsnyttan. Varumärket TT Nyhetsbyrån är något jag kan stå för, fortsätter Anna Nordström.

Vill du veta mer om Anna Nordström? Läs blogginlägget.

Anna Nordström, IT-chef: +46 70 2544774 / anna.nordstrom@tt.se
Lina Hedenström, vice vd: +46 70 303 38 92 / lina.hedenstrom@tt.se