Anna Pärsdotter Lidls nya logistikchef

Lidl Sverige internrekryterar Anna Pärsdotter till ny logistikchef. Anna axlar ledarroll för ett logistikarbete i framkant med högt satta mål. Mål som ska nås genom effektivitet och ett aktivt hållbarhetsarbete.

Anna Pärsdotter är Lidl Sveriges nya logistikchef.

Anna Pärsdotter började på Lidl som trainee på företagets logistikavdelning våren 2017 och har under de senaste åren haft en rad olika chefspositioner på företaget. Nu axlar hon rollen som logistikchef för Lidl Sverige och fortsätta utveckla logistiknätet.

- Det kommer att krävas hårt arbete på flera fronter inom logistikkedjan för att bland annat öka den redan höga fyllnadsgraden i transporterna på 94 %. Här kommer bland annat vårt fokus på elektrifiering av flottan att intensifieras, säger Anna Pärsdotter, Logistikchef på Lidl Sverige.

I dagsläget rullar en elektrifierad lastbil 324 km per dag, och levererar dagligen till fem butiker i Stockholmsregionen. Med de elektrifierade transporterna – i kombination med nya lösningar för samarbete, planering och digitalisering – räknar Anna Pärsdotter med att kunna minska både kostnader och miljöpåverkan.

- Jag tycker att jag är ett bra exempel på hur man tillåts växa inom Lidl och ser fram emot att få förverkliga mina visioner de kommande åren, avslutar Anna Pärsdotter.

Anna Pärsdotter är Lidl Sveriges nya logistikchef.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Från Axfood till Lidl: Caroline Kjerstadius är Lidl Sveriges nya hållbarhetschef15.11.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Hållbarhetsexperten Caroline Kjerstadius börjar som Lidl Sveriges hållbarhetschef vid årskiftet. Redan i dagarna smygstartar hon i sin nya roll som representant för Lidl Sverige vid Nordic Organic Food Fair där hon ska samtala om ekologiska varor med bland annat den danska ministern ansvarig för livsmedel och jordbruk, Rasmus Prehn. Caroline har en lång karriär på Axfood bakom sig.