Annika Bergman ny ordförande för Gröna arbetsgivare

Annika Bergman har valts till ny ordförande för Gröna arbetsgivare. Hon tar över efter Mats Sandgren som kliver av från ordförandeposten men fortsätter som vice ordförande.

Annika Bergman, foto: Eva-Lena Johnsson

Under onsdagen höll Gröna arbetsgivares årsstämma. I samband med det har Mats Sandgren beslutat sig att kliva ner från ordförandeposten som han haft sedan 2014 och ersätts nu av Annika Bergman.

– Jag ser fram emot att få leda Gröna arbetsgivare. Vi är ett fantastiskt förbund med jobbskapare från jord, skog och trädgård till djursjukvård och golf. Våra företag som är verksamma i landets alla kommuner, på landsbygd och i städer är en viktig del i omställningen till ett hållbart samhälle.

Annika Bergman har varit vice ordförande sedan 2014 och är även ordförande för lantbrukssektionen. Hon är delägare i ett lantbruksföretag utanför Örebro som är medlem i Gröna arbetsgivare samt vd för Hushållningssällskapet Halland och har stor erfarenhet från olika roller som företagsledare och styrelsemedlem (främst inom lantbruket).

Till styrelsen valdes även Ivo Krsek, Alfa Skogsservice AB i Jönköping, in som kommer att ersätta Roger Carlsson, Roger och Sörens Skogsentreprenad AB.

Annika Bergman, foto: Eva-Lena Johnsson