Ännu en guldmedalj till Anna Beck i Världsmästerskapen Paracykel

Anna Beck är nu dubbel världsmästarinna vid årets VM, 2021 Para-Cycling Road World Championships.

Fotograf: Karl Nilsson

Under tredje dagens Världsmästerskap i Paracykel i Cascais, Portugal, tog Anna Beck hem ännu en guldmedalj i linjelopp. Anna gick loss med tyskan Denise Schindler med fokus och åkstyrka, innan hon sen spurtade till sig segern.

Anna Beck är nu dubbel världsmästarinna vid 2021 Para-Cycling Road World Championships och har vunnit totalt fem VM-guldmedaljer.

Idag, söndag, avslutas VM och därefter väntar hemresa för den svenska truppen.

Fotograf: Karl Nilsson

Efter bakslaget tidigare i sommar; nu kan det koras SM-mästare i Trollhättan!23.7.2021 15:28:53 CEST | Pressmeddelande

I juni släppte Svenska Cykelförbundet (SCF) det tråkiga beskedet att SM XCM (Cross Country Maraton), i samband med Finnmarksturen 2021, behövde ställas in på grund av det rådande pandemiläget. Ett flertal intresseanmälningar att ta över arrangemanget skickades in, men tyvärr krockade datumförslagen med både internationella mästerskap och internationella tävlingar.