Another Record Year

For the third year in a row, Swedish IT company Hogia has had a record year: Sales increased from SEK 565 million to SEK 605 million. For the 10th consecutive year employees numbers increased by 25 people bringing the company total to 675. Net profit rose from 34 to SEK 36 million, which is a profit margin of 6%, says Bert-Inge Hogsved, Hogia's founder and CEO.

We invest SEK 200 million a year into the development of our software.” says Bert-Inge Hogsved, Hogia's founder and CEO.

The business area with the greatest growth in 2018 was the transport sector. Today, this business sector accounts for 30% of the Hogia Group's total revenue. The fastest sales growth being Hogia Ferry Systems.

“Ferries is our most international transport branch with ferry operators using our systems right around the world,” says Bert-Inge Hogsved.

“We do not endeavour to maximize profit. Our goal is for the profitability to be just over 4%, which we have achieved for the last twelve years in a row. We invest SEK 200 million a year into the development of our software,” says Bert-Inge Hogsved.

Hogia is also investing SEK 160 million in a new office building at their head office in Stenungsund, Sweden. The building will be inaugurated in autumn 2019 and will house a further 200 workplaces.

“Over the last 28 years we have not had a single unprofitable year. We have a very solid financial situation, which means that we can continue to invest long-term. We invest in our products; both the refinement of existing products, and the launches of new cloud-based products. We also continue to attract and develop our expertise. Our year on year growth in personnel of 25 people will continue in the future,” Bert-Inge Hogsved concludes.

February, 2019

The Hogia Group consists of 27 companies based in Sweden with offices across Scandinavia and the UK, and with a total of 675 employees. With software as a common denominator, the Hogia Group currently operates in three business areas: business and accounting systems, HR software and transport solutions. You can find more information on our website, www.hogia.com.

Digitalisering av avfallshåndteringen10.4.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.

Ny metod för fosterövervakning belönas5.3.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Två studenter på Chalmers har utvecklat en metod för att kunna särskilja ett fosters hjärtrytm från mammans. Den bygger på analys av de elektriska signaler som naturligt finns i huden hos mamman och som fångas upp av elektroder. Metoden har potential att vara mer tillförlitlig och lättanvänd än dagens fosterövervakning med CTG-apparat. Studenterna belönas med Bert-Inge Hogsveds pris för bästa entreprenörskap, av Forum för tekniska fysiker på Chalmers.

Innovativa idéer om framtida transporter4.2.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Flygande farkoster som drivs av energi från fotosyntesen, transport med kapslar som har inbyggda artificiella assistenter och magnetskor för att gå tre gånger snabbare än med vanliga skor. Det är några av idéerna som presenterades av uppfinningsrika ungdomar i finalen av skolprojektet Framtida transporter. Över 30 klasser och mer än 800 elever deltog i tävlingen på Universeum i Göteborg. Uppgiften var att komma med förslag på hur vi kommer att transportera oss om 30 år. Resultatet blev en mängd kreativa idéer och lösningar.