Ansök om pressackreditering till Tre Kronor-Norge

Här bifogas information om pressackreditering till kommande turneringar och landskamper.

Sverige-Norge i Östersund Arena, Östersund klockan 19.30 torsdagen den 11 april 2019
Sverige-Norge i Östersund Arena, Östersund, klockan 13.00 lördagen den 13 april 2019
Ansökan om ackreditering ska vara Svenska Ishockeyförbundet tillhanda senast måndagen den 1 april 2019: E-post: anders.feltenmark@swehockey.se

Finland-Sverige i Kouvola, Finland, 25 april 2019 och Hartwall Arena, Helsingfors, Finland, 26 april 2019
Ansökan om pressackreditering ska vara Finlands Ishockeyförbund tillhanda senast tisdagen den 16 april 2019.
Länk till ansökan om pressackreditering:

Carlson Hockey Games i Brno, Tjeckien den 2-5 maj 2019
Ansökan om ackreditering ska vara Tjeckiska Ishockeyförbundet tillhanda senast onsdagen den 24 april 2019
Länk till pressackreditering här: https://www.ceskyhokej.cz/reprezentace/akreditace-pro-novinare

Sverige-Ryssland i Ericsson Globe, Stockholm, klockan 15.00 onsdagen den 1 maj 2019
Ansökan om ackreditering ska vara Svenska Ishockeyförbundet tillhanda senast fredagen den 26 april 2019: E-post: anders.feltenmark@swehockey.se

Pressackreditering till junior-VM för U18 i Umeå och Örnsköldsvik
Pressackreditering till junior-VM för U18 i Umeå och Örnsköldsvik den 18-28 april 2019. OBS! Senaste dag för ansökan om pressackreditering var måndagen den 18 februari 2019.
Spelprogrammet
Sverige spelar sin JVM-premiärmatch mot USA klockan 19.30 torsdagen den 18 april 2019 i Fjällräven Center, Örnsköldsvik.
18/4 klockan 19.30 Sverige-USA i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
19/4 klockan 19.30 Sverige-Lettland i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
21/4 klockan 19.30 Slovakien-Sverige i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
23/4 klockan 19.30 Ryssland-Sverige i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
25/4 klockan 15.30 Kvartsfinal 1 A 2-B 3 i A3 Arena, Umeå
25/4 klockan 15.30 Kvartsfinal 2 B 2-A 3 i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
25/4 klockan 19.30 Kvartsfinal 3 A 1-B 4 i A3 Arena, Umeå
25/4 klockan 19.30 Kvartsfinal 4 B 1-A 4 i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
Om Sverige går till kvartsfinal kommer Sverige att spela kvartsfinal klockan 19.30 i Örnsköldsvik
Kvartsfinalernas matchtider kan komma att ändras med anledning av TV:s önskemål
27/4 klockan 15.30 Semifinal 1 Vinnaren B 1/A 4-Vinnaren A 2/B 3 i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
27/4 klockan 19.30 Semifinal 2 Vinnaren A 1/B 4-Vinnaren B 2/A 3 i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
Högst rankat lag från gruppspelet spelar sin semifinal klockan 15.30, match 26
28/4 klockan 15.30 Bronsmatch i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
28/4 klockan 19.30 JVM-final i Fjällräven Center, Örnsköldsvik
Internationella Ishockeyförbundets officiella JVM-sida
Här finns Internationella Ishockeyförbundets officiella JVM-sida: https://www.iihf.com/en/events/2019/wm18

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.