Ansök om pressackreditering till Tre Kronor-Ryssland 1 maj i Ericsson Globe, Stockholm

Nedan finns information om pressackreditering till kommande turneringar och landskamper.

Finland-Sverige i Kouvola, Finland, 25 april 2019 och Hartwall Arena, Helsingfors, Finland, 26 april 2019
Ansökan om pressackreditering ska vara Finlands Ishockeyförbund tillhanda senast tisdagen den 16 april 2019.
Länk till ansökan om pressackreditering: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYKDj5DcEE9zXmA1izTCpSsyZef4GWI5FP0xAs2MZgrZOwug/viewform

Carlson Hockey Games i Brno, Tjeckien den 2-5 maj 2019
Ansökan om ackreditering ska vara Tjeckiska Ishockeyförbundet tillhanda senast onsdagen den 24 april 2019.
Länk till pressackreditering här:

Sverige-Ryssland i Ericsson Globe, Stockholm, klockan 15.00 onsdagen den 1 maj 2019
Ansökan om ackreditering ska vara Svenska Ishockeyförbundet tillhanda senast fredagen den 26 april 2019: E-post: anders.feltenmark@swehockey.se

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.