Ansökan till Ömangruppens Traineeprogram 2019 är nu öppen

I branschen finns ett stort rekryteringsbehov och för Ömangruppen är det viktigt att välkomna nya talanger in i branschen. För att ge unga, engagerade tekniker en bra start i sitt yrkesliv erbjuds nu traineeprogram i Växjö och Jönköping. De som blir antagna får både praktisk och teoretisk utbildning. Ansökan är öppen till 16 juni och för de som blir antagna börjar arbetet i augusti.

– Under traineeperioden får man börja med att gå bredvid en mentor. Målet är att på sikt kunna arbeta självständigt som servicetekniker med servicearbeten hos våra avtalskunder, berättar Rebecca Rizzo, HR Business Partner på Ömangruppen.

För att kunna bli anställd som trainee krävs en gymnasieutbildning inom el, kyla, VVS eller Energi.

En framtidsbransch

Nästan 40 procent av Sveriges energianvändning går till att kyla ner och värma upp fastigheter. Att arbeta med inomhusklimat och energibesparingar är ett sätt bidra till ett bättre klimat i framtiden.

– För att trivas med tjänsten krävs också ett teknikintresse och att man trivs med att ha kundkontakt, säger Rebecca Rizzo.

Ömangruppen finns idag i hela södra Sverige och företaget fortsätter att växa.

– Vi satsar för framtiden och tar in trainees löpande. Traineeprogrammet är ett sätt för oss att säkra personalbehovet framöver och samtidigt få in fler duktiga personer i vår bransch, säger Micael Lundstedt, servicechef på Ömangruppen.

Ömangruppen söker nu trainees till kontoren i Jönköping och i Växjö. Fram till den 16 juni är ansökan öppen på https://www.omangruppen.com/karriar/lediga-jobb/

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 200 medarbetare fördelat på 18 orter i södra Sverige.