Anställd avled efter fallolycka på Moelven Edanesågen AB

Det är med stor sorg vi meddelar att vår medarbetare som skadades i fallolyckan på Edanesågen avled igår kväll.

- Detta är ofattbart sorgligt och vi är i djup sorg över att ha förlorat en kollega. Våra tankar går till närmaste familjen, vänner och kollegor i denna svåra stund, säger koncernchef  Morten Kristiansen i Moelven Industrier.

Olyckan hände på torsdag eftermiddag vid 15-tiden. Medarbetaren blev förd med ambulanshelikopter till sjukhuset i Örebro efter ett fall i såghuset. Skadorna var tyvärr för omfattande och vi fick beskedet om dödsfallet på torsdagskväll.

-  Detta är en av de mörkaste dagarna i Moelvens historia. Vårt fokus är att ta hand om familjen och medarbetarna på Edanesågen på bästa möjliga sätt, säger Kristiansen.

Polisen var på plats efter olyckan för att undersöka vad som hade hänt. Moelven kommer även genomföra en intern granskning av denna tragiska händelse.

Kontaktpersoner:

Jörgen Olofsson, VD Moelven Edanesågen AB,Jorgen.Olofsson@moelven.se,  +46101225171

Bjarne Hønningstad, Styrelseordförande, Moelven Edanesågen AB och divisionschef Moelven Wood, Bjarne.Honningstad@moelven.com +47 975 91 201