ANTAGNINGEN TILL ÅRETS SHOW UP FASHION AWARD ÖPPEN

Den årliga, nationella entreprenörstävlingen SHOW UP FASHION AWARD, SUFA, har nu öppnat för ansökningar. Tävlingen är för nyetablerade designers och varumärken inom modebranschen och priset är ett skräddarsytt entreprenörspaket värt 360 000 kronor. Ansökan till årets upplaga är öppen t.o.m 21:a september och vinnaren koras under en ceremoni i Borås den 15:e november.

SUFA är tillbaka för att ge nyetablerade modedesigners och varumärken en unik

möjlighet att växa i modebranschen. Utöver en kontantvinst på 100 000 sek vinner

man även ett skräddarsytt entreprenörspaket, av ett värde på 260 000 sek, där det

bland annat ingår individuell uppföljning och feedback samt hjälp med att fortsätta

bygga upp varumärket under ett helt år efter tävlingen. Syftet med tävlingen är att

ge nya varumärken och designers en chans att etablera en stabil grund för att öka

möjligheterna till att växa.

Show Up Fashion Award arrangeras av Marketplace Borås, en ekonomisk förening

som ägs av det textila näringslivet i Västsverige, Borås Stad, Högskolan i Borås

samt ett antal organisationer som är aktiva i mode- och textilindustrin i Sverige.

Sista ansökningsdagen för tävlande företag är den 21:a september kl 12.00 och

vinnaren presenteras under finalkvällen den 15 november, inför 200 inbjudna

gäster från mode- och textilbranschen, i Textile Fashion Center i Borås.

Årets jury består av Margareta van den Bosch (H&M), Marcus Larsson (LJUNG),

Lars Wallin (Lars Wallin), Thomas Hägg (Carlson Hägg PR & Communication), Emina

Alivodic (nelly.com) Minna Engström Heino (Nordiska Textilakademien), Anna

Englund Heilmann (Beyond Communication) samt P-O Hygren (Sparbanksstiftelsen

Sjuhärad).

För mer information, vänligen besök:

För pressfrågor:
Elin Carlson
CarlsonHägg PR & Communication
elin@carlsonhagg.com

+46 723311650http://www.texsweden.se // http://www.marketplaceboras.se

SUFA (Show Up Fashion Award) arrangeras av TEX! by Marketplace Borås som är en plattform för det textila näringslivet i Västsverige. Vårt syfte är att arbeta för att generera affärsnytta för Marketplace Borås medlemmar samt att stärka svenskt mode, textil och design genom att skapa mötesplatser, fysiskt och digitalt där våra medlemmar kan ta del av det senaste inom textil- och mode samt dela erfarenheter med branschkollegor.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Stärkt innovationskraft för modeföretag17.5.2018 12:34Pressmeddelande

Nu vill vi se vad som finns för spännande idéer och möjligheter att utveckla inom modebranschen. ADA arrangerar därför ett innovationslabb med modetema, i samarbete med Marketplace Borås. Vi vill helt enkelt hjälpa deltagarna att stärka sin innovationskraft, vilket kan handla om såväl att utveckla produkten/tjänsten, förfina kundens helhetsupplevelse eller att finna nya positioner på marknaden. Innovationslabbets workshop vänder sig till små och medelstora modeföretag med tillväxtambition som vill stärka sin innovationsförmåga. Tillika vänder den sig till alla slags kreatörer som är intresserade av att djupdyka i modebranschens utmaningar. Tillsammans arbetar deltagarna i labbet utefter en metod som går ut på att enklare få till innovationsarbetet, och översätta kundbehov till lösningar. Vi designar innovationslabbets upplägg noggrant, och vi ser till att det både finns modeföretag, kreatörer och de eventuella andra experter som behövs i alla grupper. Under själva workshopen utvecklas

à la London tillbaka i Borås!28.11.2017 15:39Pressmeddelande

Efter att ha lockat ca 1500 personer till Textile Fashion Center 2015 återvänder á la London designmarknad till Borås nu på lördag den 2 december. à la London har sedan 2010 gett tiotusentals Göteborgare chansen att uppleva de allra bästa designtalangerna. à la London samlar i år ca 70 av framtidens designstjärnor på Textile Fashion Center för en sprudlande marknad fylld av ny, spännande design. Här hittar man mode, konst inredning, smycken, väskor, keramik och mycket mer. Think big, shop small - and support dig dreams! -"à la London vill stötta småskalig design och upcoming designers. Därför samlar vi designers som vi tror på, främst lokala, men även nationella och internationella guldkorn, säger Mattias Rask en av grundarna av á la London. - " Textile Fashion Center är en perfekt arena för vårt koncept och boråsarna verkade uppskatta vad vi erbjöd 2015 så vi är glada att återigen få komma tillbaka hit. -" á la Londons koncept passar Textile Fashion Center som handen i handsken, säger