Anthon B Nilsen Utdanning skifter navn till Intendia Group

Etter nærmere tjue år med utvikling og drift av private undervisningsvirksomheter skifter Anthon B Nilsen Utdanning nå navn til Intendia Group. Navneskiftet gjenspeiler en tydelig endring av strategi som innebærer en ambisjon om å spille en større rolle innenfor arbeidsmarkedstrening og voksenopplæring både innenfor og utenfor Norge. For å lykkes med en bredere skandinavisk satsing må virksomheten gis mulighet til å bygge sin egen identitet uavhengig av Anthon B Nilsens andre aktiviteter i Norge og med et navn som er anvendbart på flere språk.

- Selv om vårt utdanningskonsern har eksistert i nærmere tjue år – og noen av de enkelte virksomhetene i nærmere hundre – så føler vi at vi bare står på begynnelsen av en lang reise, sier Lars Buer, styreleder i Intendia Group. Dette blir en spennende reise både i och utanfor det norske og svenske utdanningslandskapet, men vi har også et blikk på verden og har klare internasjonale ambisjoner. Vi vil med navnet Intendia også gi et klart signal om at det er vår intensjon at våre utdan-ninger alltid skal gi et «vinn-vinn-vinn» resultat for individet, arbeidsgiveren og samfunnet, avslutter Lars Buer.

- Omstillingen i næringslivet og arbeidslivet går stadig raskere og med det følger en forventning om at vi i voksen alder må «lære på nytt og lære noe nytt», sier Anders Hvarfner, konsernsjef i Intendia Group. Derfor er det viktig at vi som utdanningsaktør blir en konstruktiv pådriver i dialogen mellom arbeidsgivere, myndigheter og ledende politikere. Som utdanningsaktør har Intendia Group en be-tydelig innovasjonskraft og ønsker et aktivt samarbeid med partene for å kutte ned tiden som går fra et behov er identifisert til utdanning er gjennomført. Et høyere tempo er viktig både for å hjelpe mennesker inn på arbeidsmarkedet og for å sikre at arbeidsgivere finner og beholder med-arbeidere med nødvendig og tidsriktig kompetanse, understreker Anders Hvarfner.

Om Intendia Group

Intendia Group er et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. Konsernet består av 12 sterke og uavhengige merkevarer, og hvert år utdanner og utvikler vi over 40 000 studenter og deltakere. Gjennom et økende antall internasjonale samarbeid og partnerskap er virksomheten også representert mange ulike steder rundt om i verden, f.eks. i USA, Australia, Tanzania og Etiopia, i tillegg til en rekke europeiske land.

I Norge drives virksomheten gjennom Bilder Nordic School of Photography, Bjørknes Høyskole, Bjørknes Privatskole, Joblearn, Junglemap, NKI Nettstudier, SoFI – School of Fashion Industry og Treider. I Sverige driver konsernet virksomhet gjennom Berghs School of Communication, Competens, Iris og Medlearn.

Följ Intendia Group AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Intendia Group AB