Äntligen är det dags för Borås Triathlon 2021 - SM på Långdistans

Väntan är över för på lördag den 11 september är det dags för Triathlon SM 2021 på långdistans. En mästerskapsdistans som har varit på paus sedan 2014 men på lördag kommer vi få kora de nya svenska mästarna på långdistans för 2021.

Borås Triathlon

På lördag den 11 september är det dags för Borås Triathlon och SM på långdistans i Triathlon, ett arrangmang som många har sett fram emot under hela sommaren.

På startlistan finns det många starka namn bland annat Jonathan Flod, Triathlon Väst och Mikaela Holmberg, Terrible Tuesdays Athletic Club som för ett par veckor sedan kammande hem segern på Sala Silverman (medeldistans). Ytterliggare starka namn på herrsidan är Martin Fredriksson, Terrible Tuesdays Athletic Club som under sommaren bland annat körde Ironman Tulsa sen har vi Jonas Örarbäck, Triathlon Väst som i början på sommaren vann Bauer Triathlon (medeldistans). På damsidan har vi framförallt Jenny Nilsson, Team KBK Bikes CK som är en start kandidat till mästerskapstiteln.

Fakta Triathlon:
Långdistans 3.8km sim, 180km cykel och 42.2km löpning
Medeldistans 1.9km sim, 90 km cykel och 21.1 km löpning

Senast ett svensk mästerskap arrangerades på långdistans i Triathlon var 2014 i Motala. Sedan dess har SM arrangemangen på just den distansen uteblivit. 2015 arragerades dock mycket lyckat långdistans VM i motala.

Borås Triathlon