Äntligen återförenas succékvartetten från Jersey Boys!

David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ger er OH, WHAT A NIGHT! – OUR GREATEST MUSICAL HITS.

Oh What A Night!

Fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Med de allra största hitlåtarna från de musikaler artisterna själva medverkat i, så som Jersey Boys, We Will Rock You, Saturday Night Fever, Grease, Rock of Ages, Mamma Mia!, Hairspray, Jesus Christ Superstar, Spamalot, Fame, High School Musical, Footloose, Buddy Holly, Singin’ in the Rain, American Idiot och West Side Story bjuder kvartetten publiken på en helkväll med en fullspäckad repertoar.

OH, WHAT A NIGHT! är en produktion i storformat med fullmatade nummer där dansare och musiker, under ledning av Marika Willstedt från Så ska det låta, ger en maxad kväll i musikalens tecken.

- Lägger vi ihop våra samtliga år av erfarenhet kring musikaler och showbiz blir det en fantastisk skattkista. När vi arbetade ihop med Jersey Boys hade vi grymt roligt, inför OH, WHAT A NIGHT! turnén kan det bara bli bättre och vi får dessutom plocka massor av favoriter ur flera musikaler. Vi är musikalnördar som jobbat ihop i många produktioner – blandningen av musik, tillit och skratt gör att man vill fortsätta många år framåt, säger David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis.

Vi är oerhört glada att återigen få arbeta med fyra av Sveriges duktigaste musikalstjärnor i detta stora projekt. Vi vet sedan tidigare att Live Nation och 2Entertain producerar bra ihop. Med stora produktioner och turnéer så som arenaturnén Rock of 80’’s, Ola Salos It takes a fool to remaine sane, Peter Jöbacks Med hjärtat som insats på Cirkus och Tomas Ledins Skarpt Läge i ryggsäcken vet vi vilka ingredienser som behövs för att ge publiken högsta kvalitet, det kommer bli en riktig OH, WHAT A NIGHT!, säger Bosse Andersson, producent på 2Entertain och Patrick Froom, producent på Live Nation.

Biljetterna släpps fredagen den 6 september, klockan 10.00 på showtic.se

David Lindgren är minst sagt en performer ut i fingerspetsarna. Han har tidigare medverkat i de svenska uppsättningarna av Hairspray, High School Musical och Singin’ in the Rain. David har även tävlat i Melodifestivalen 2012, 2013 och 2016 samt varit programledare 2017-2018.

Peter Johansson kan beskrivas med många olika epitet: Rocksångare, gitarrist, musikalartist och Queentolkare. Känd från Champions of Rock, Rock of Ages, Jersey Boys, Rhapsody In Rock, Jesus Christ Superstar och Rock of 80´s. På West End i London gjorde Peter 800 föreställningar som Galileo i musikalen We Will Rock You.

Robert Rydberg är veteranen i detta gäng som har medverkat i flest musikaler. Bland andra Jersey Boys, Spamalot, Saturday Night Fever, Fame, Buddy Holly- The Musical, Grease, Sugar- I hetaste laget, Mamma Mia! och Footloose. Efter medverkan i den sistnämnda blev han belönad med en guldmask. Sommaren 2012 var han sidekick till Måns Zelmerlöw i Allsång på Skansen. Robert har under de senaste åren även medverkat i ett flertalet komedier på de stora teatrarna runt om i Sverige samt på Fredriksdalsteatern i Helsingborg där han spelat i 12 olika uppsättningar.

Bruno Mitsogiannis är en musikalartist av rang. Bruno har varit med i de svenska uppsättningarna av både klassiska och moderna musikaler som Spelman på taket, Cabaret, West Side Story, We Will Rock You, Rock of Ages och American Idiot.

OH, WHAT A NIGHT! produceras av 2Entertain och Live Nation i samarbete med
Vicky Nöjesproduktion.

Turnéplan 2020:
31/1 Löfbergs Arena, Karlstad
1/2 Sparbanken Lidköping Arena, Lidköping
7/2 Skellefteå Kraft Arena, Skellefteå
8/2 Coop Norrbotten Arena, Luleå
14/2 Göransson Arena, Sandviken
15/2 Kinnarps Arena, Jönköping
22/2 Saab Arena, Linköping
28/2 Malmö Arena, Malmö
29/2 Scandinavium, Göteborg
6/3 Ericsson Globe, Stockholm
7/3 Helsingborg Arena, Helsingborg

Oh What A Night!
David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis. Foto: Peter Knutson

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

VD har ordet - hämtat från rapporten 1 jan-30 jun 202024.7.2020 09:13:36 CESTPressmeddelande

Perioden april till och med juni har för Moment Group dominerats av coronapandemins negativa konsekvenser för nöjes- och upplevelsebranschen. Under kvartalet har nettoomsättningen från verksamheterna uppgått till 14 msek (168 msek) vilket speglar branschens förutsättningar under rådande kraftfulla myndighets-restriktioner. Under kvartalet har arbetet fokuserats på att hantera den ansträngda likviditeten samt att skapa en mer flexibel kostnadsbas för en mer effektiv verksamhet framgent.

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.