Äntligen återförenas succékvartetten från Jersey Boys!

David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ger er OH, WHAT A NIGHT! – OUR GREATEST MUSICAL HITS.
Oh What A Night!

Fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Med de allra största hitlåtarna från de musikaler artisterna själva medverkat i, så som Jersey Boys, We Will Rock You, Saturday Night Fever, Grease, Rock of Ages, Mamma Mia!, Hairspray, Jesus Christ Superstar, Spamalot, Fame, High School Musical, Footloose, Buddy Holly, Singin’ in the Rain, American Idiot och West Side Story bjuder kvartetten publiken på en helkväll med en fullspäckad repertoar.

OH, WHAT A NIGHT! är en produktion i storformat med fullmatade nummer där dansare och musiker, under ledning av Marika Willstedt från Så ska det låta, ger en maxad kväll i musikalens tecken.

- Lägger vi ihop våra samtliga år av erfarenhet kring musikaler och showbiz blir det en fantastisk skattkista. När vi arbetade ihop med Jersey Boys hade vi grymt roligt, inför OH, WHAT A NIGHT! turnén kan det bara bli bättre och vi får dessutom plocka massor av favoriter ur flera musikaler. Vi är musikalnördar som jobbat ihop i många produktioner – blandningen av musik, tillit och skratt gör att man vill fortsätta många år framåt, säger David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis.

Vi är oerhört glada att återigen få arbeta med fyra av Sveriges duktigaste musikalstjärnor i detta stora projekt. Vi vet sedan tidigare att Live Nation och 2Entertain producerar bra ihop. Med stora produktioner och turnéer så som arenaturnén Rock of 80’’s, Ola Salos It takes a fool to remaine sane, Peter Jöbacks Med hjärtat som insats på Cirkus och Tomas Ledins Skarpt Läge i ryggsäcken vet vi vilka ingredienser som behövs för att ge publiken högsta kvalitet, det kommer bli en riktig OH, WHAT A NIGHT!, säger Bosse Andersson, producent på 2Entertain och Patrick Froom, producent på Live Nation.

Biljetterna släpps fredagen den 6 september, klockan 10.00 på showtic.se

David Lindgren är minst sagt en performer ut i fingerspetsarna. Han har tidigare medverkat i de svenska uppsättningarna av Hairspray, High School Musical och Singin’ in the Rain. David har även tävlat i Melodifestivalen 2012, 2013 och 2016 samt varit programledare 2017-2018.

Peter Johansson kan beskrivas med många olika epitet: Rocksångare, gitarrist, musikalartist och Queentolkare. Känd från Champions of Rock, Rock of Ages, Jersey Boys, Rhapsody In Rock, Jesus Christ Superstar och Rock of 80´s. På West End i London gjorde Peter 800 föreställningar som Galileo i musikalen We Will Rock You.

Robert Rydberg är veteranen i detta gäng som har medverkat i flest musikaler. Bland andra Jersey Boys, Spamalot, Saturday Night Fever, Fame, Buddy Holly- The Musical, Grease, Sugar- I hetaste laget, Mamma Mia! och Footloose. Efter medverkan i den sistnämnda blev han belönad med en guldmask. Sommaren 2012 var han sidekick till Måns Zelmerlöw i Allsång på Skansen. Robert har under de senaste åren även medverkat i ett flertalet komedier på de stora teatrarna runt om i Sverige samt på Fredriksdalsteatern i Helsingborg där han spelat i 12 olika uppsättningar.

Bruno Mitsogiannis är en musikalartist av rang. Bruno har varit med i de svenska uppsättningarna av både klassiska och moderna musikaler som Spelman på taket, Cabaret, West Side Story, We Will Rock You, Rock of Ages och American Idiot.

OH, WHAT A NIGHT! produceras av 2Entertain och Live Nation i samarbete med
Vicky Nöjesproduktion.

Turnéplan 2020:
31/1 Löfbergs Arena, Karlstad
1/2 Sparbanken Lidköping Arena, Lidköping
7/2 Skellefteå Kraft Arena, Skellefteå
8/2 Coop Norrbotten Arena, Luleå
14/2 Göransson Arena, Sandviken
15/2 Kinnarps Arena, Jönköping
22/2 Saab Arena, Linköping
28/2 Malmö Arena, Malmö
29/2 Scandinavium, Göteborg
6/3 Ericsson Globe, Stockholm
7/3 Helsingborg Arena, Helsingborg

Oh What A Night!
David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis. Foto: Peter Knutson

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.

SLiCE - Ping. Pong. Pizza. Öppnar i Göteborg & Malmö i vår!15.2.2024 14:22:22 CET | Pressmeddelande

Pingis har alltid legat Sverige varmt om hjärtat. En ofattbar mängd vunna mästerskap genom åren har skapat pingislegender och cementerat Sverige på den internationella pingiskartan. Vi vill plocka upp stafettpinnen. Eller pingisracketen om vi ska vara noga. Vi vill göra pingis tillgängligt för alla, och hålla det på en nivå som bjuder in till lek eller allvar, själv eller i grupp, dag eller kväll. Det ska bara vara att plocka upp ett racket och serva. Eller ta ett par pizzaslices, en kall öl och bara kolla på.