Cloetta Sverige AB

Äntligen Halloween - skrämmande goda nyheter från CandyKing

Dela

Inför årets Halloween lanserar CandyKing flera skrämmande goda nyheter och en stor höstkampanj tillsammans med SF Anytime. Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn är några av de nya produkterna som finns att plocka i lösgodishyllan under oktober.

– Vi storsatsar på årets läskigaste högtid, och det är klart att lösgodis från CandyKing hör Halloween till, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. Både butiker och konsumenter ska kunna ladda upp med lösgodis på skräcktemat inför ”bus eller godis” och till höstens alla filmkvällar.

Lanseringen kommer att stöttas av CandyKings största och första höstkampanj i ett starkt samarbete med SF Anytime. Kampanjen innehåller aktiveringar både i butik, digitalt samt radioreklam, stortavlor och branding av spårvagn. Säsongsutbudet består i sin helhet av: Pepprade Döskallar, Halloween Spöken, Monster, Blodiga ögon, Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn – varav de fyra sistnämnda är sprillans nya för i år. Från och med vecka 40 finns halloweensortimentet från CandyKing ute i lösgodishyllorna.

– Halloween är vår näst största lösgodishögtid efter påsken. Vi kan se att våra shoppers är på väg tillbaka till butikerna och vi vill självklart kunna erbjuda dem ett brett, gott, kul och kvalitativt sortiment! Det ska hända mycket i både hylla och våra olika kanaler, avslutar Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige.

Höstkampanjen toppas även med en spökjakt. Den som fotar CandyKings spöktåg i Stockholm och delar bilden på sociala medier, har chansen att vinna en hel biosalong för sig själv tillsammans med vänner och familj och såklart skrämmande gott lösgodis från CandyKing!

Läs mer på vår hemsida www.candyking.se

Med denna höstkampanj och säsongsutbud fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla. 

Mer information
För mer information, vänligen kontakta Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKing rullar ut sin största höstkampanj någonsin, i ett skrämmande starkt samarbete med SF Anytime4.10.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Bus eller godis? Så brukar det låta inför den stundande Halloweenhögtiden, men med CandyKings och SF Anytimes kampanj bjuder de på en skrämmande mysig tolkning. Kampanjen, köp lösgodis från CandyKing och få en hyrfilm, implementeras i hela kundresan, i både köpta och egna kanaler. Från radio, digitalt och socialt till stortavlor och spårvagn under hösten. Kampanjen stöttas även med butiksmaterial med erbjudandet. Aktiveringen är en viktig del av CandyKings satsning på att vara ett varumärke för alla och bjuda på njutning och glädjestunder i vardagen!

Läkerol höjer rösten för brösten!30.9.2021 16:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under oktober månad skänker Läkerol en del av försäljningen till Bröstcancerförbundet och deras livsviktiga arbete mot bröstcancer. Temat för årets kampanj går under rubriken ”Tillsammans höjer vi rösten för brösten”, vilket går hand i hand med Läkerol och ”Makes people talk”. Vi har tagit fram en rosa specialdisplay för Läkerol och denna hittar du i butik under hela oktober. Genom att köpa en ask Läkerol från en av dessa displayer bidrar du till bröstcancerforskningen – en liten handling som gör stor skillnad.

CandyKing firar ett år i Sverige med fyra nomineringar i Svenska Designpriset 2021!13.9.2021 16:33:00 CEST | Pressmeddelande

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserade CandyKing i Sverige, belönas man med FYRA nomineringar i Svenska Designpriset 2021. Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna – inte minst i det digitala landskapet. CandyKing nomineras i kategorierna Identitet Digital, Digitalt Sociala Medier, Bildkommunikation Foto och Visual Merchandising. Röstningen öppnar idag 13/9 och pågår fram till söndagen 19/9.

CandyKing fyller ett år och släpper flera spännande höstnyheter!10.9.2021 12:10:36 CEST | Pressmeddelande

Nu är det ett år sedan CandyKing Pick & Mix lanserades på den svenska marknaden. Ettårsdagen som inföll den 31 augusti, firas med ett av de mest spännande nyhetssläppen någonsin. Vad sägs t ex om Polly Lakrits, BUBS Dizzy Skalle med bubbelgumsmak, Ahlgrens bilar Lakrits-limousiner och BUBS klassiska ovaler med smak av granatäpple och smultron, som bara finns att plocka exklusivt hos CandyKing. Från och med vecka 36 finns nyheterna ute i butik!

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum