Äntligen Halloween - skrämmande goda nyheter från CandyKing
– Vi storsatsar på årets läskigaste högtid, och det är klart att lösgodis från CandyKing hör Halloween till, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. Både butiker och konsumenter ska kunna ladda upp med lösgodis på skräcktemat inför ”bus eller godis” och till höstens alla filmkvällar.
Lanseringen kommer att stöttas av CandyKings största och första höstkampanj i ett starkt samarbete med SF Anytime. Kampanjen innehåller aktiveringar både i butik, digitalt samt radioreklam, stortavlor och branding av spårvagn. Säsongsutbudet består i sin helhet av: Pepprade Döskallar, Halloween Spöken, Monster, Blodiga ögon, Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn – varav de fyra sistnämnda är sprillans nya för i år. Från och med vecka 40 finns halloweensortimentet från CandyKing ute i lösgodishyllorna.
– Halloween är vår näst största lösgodishögtid efter påsken. Vi kan se att våra shoppers är på väg tillbaka till butikerna och vi vill självklart kunna erbjuda dem ett brett, gott, kul och kvalitativt sortiment! Det ska hända mycket i både hylla och våra olika kanaler, avslutar Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige.
Höstkampanjen toppas även med en spökjakt. Den som fotar CandyKings spöktåg i Stockholm och delar bilden på sociala medier, har chansen att vinna en hel biosalong för sig själv tillsammans med vänner och familj och såklart skrämmande gott lösgodis från CandyKing!
Läs mer på vår hemsida www.candyking.se
Med denna höstkampanj och säsongsutbud fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.
Mer information
För mer information, vänligen kontakta Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.
Nyckelord
Kontakter
Charlotta BerglindBrand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige
charlotta.berglind@cloetta.seBilder
Länkar
Om
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Matsvinnsaktion med start i påsk: 250 000 påsar Juleskum ska räddas27.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till skärtorsdagen går konfektyrbolaget Cloetta och e-handlaren Matsmart ihop för att med gemensamma krafter rädda över 25 ton Juleskum i två varianter: originalet och chokladdoppat med smak av vanilj. Målet är att öka medvetenheten om problemen med matsvinn. 250 000 påsar ska räddas fram till Sveriges Overshoot Day, den 21:a april.
CandyKing presenterar vårens spännande lösgodisnyheter!7.2.2024 12:38:17 CET | Pressmeddelande
Dags att känna vårpirret, för nu kommer CandyKing med sex spännande nyheter som gör lösgodishyllan till en dröm för alla som gillar mixen av salt, sött, fruktigt och choklad. Vad sägs om Salta Diamanter, en gnistrande lakritsskatt som äntligen introduceras i Sverige? Eller Mini Orca med läcker bubbelgumsmak?
Malacos ikoniska Fizzypop blir glass1.2.2024 08:57:10 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.
Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!31.1.2024 10:20:28 CET | Pressmeddelande
Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.
Cloetta stödjer Musikhjälpens viktiga arbete genom att delta i auktion om sin eftertraktade Juleskumströja15.12.2023 14:48:33 CET | Pressmeddelande
Under förmiddagen kom det till Cloettas vetskap att en av deras unika Juleskumströjor lades ut till auktion hos Musikhjälpen av Muharrem Demirok, Centerpartiets partiledare. Nu tar Cloetta tillfället i akt och stödjer Musikhjälpens viktiga arbete genom att delta i auktionen om tröjan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum