Äntligen Halloween - skrämmande goda nyheter från CandyKing

Inför årets Halloween lanserar CandyKing flera skrämmande goda nyheter och en stor höstkampanj tillsammans med SF Anytime. Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn är några av de nya produkterna som finns att plocka i lösgodishyllan under oktober.

– Vi storsatsar på årets läskigaste högtid, och det är klart att lösgodis från CandyKing hör Halloween till, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. Både butiker och konsumenter ska kunna ladda upp med lösgodis på skräcktemat inför ”bus eller godis” och till höstens alla filmkvällar.

Lanseringen kommer att stöttas av CandyKings största och första höstkampanj i ett starkt samarbete med SF Anytime. Kampanjen innehåller aktiveringar både i butik, digitalt samt radioreklam, stortavlor och branding av spårvagn. Säsongsutbudet består i sin helhet av: Pepprade Döskallar, Halloween Spöken, Monster, Blodiga ögon, Vampyrtänder, Blood Balls tuggummi, Fingrar och Candy Corn – varav de fyra sistnämnda är sprillans nya för i år. Från och med vecka 40 finns halloweensortimentet från CandyKing ute i lösgodishyllorna.

– Halloween är vår näst största lösgodishögtid efter påsken. Vi kan se att våra shoppers är på väg tillbaka till butikerna och vi vill självklart kunna erbjuda dem ett brett, gott, kul och kvalitativt sortiment! Det ska hända mycket i både hylla och våra olika kanaler, avslutar Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige.

Höstkampanjen toppas även med en spökjakt. Den som fotar CandyKings spöktåg i Stockholm och delar bilden på sociala medier, har chansen att vinna en hel biosalong för sig själv tillsammans med vänner och familj och såklart skrämmande gott lösgodis från CandyKing!

Läs mer på vår hemsida www.candyking.se

Med denna höstkampanj och säsongsutbud fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5-15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, vänligen kontakta Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager Pick & Mix Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.