Äntligen här – efterlängtade vårnyheter från CandyKing!

Ljusare tider innebär som vanligt att CandyKing släpper nya produkter i lösgodissortimentet på den svenska marknaden. Väntan är över för alla godisälskare! I år lanseras flera spännande nyheter tillsammans med konsumenternas mest efterfrågade favoriter i godishyllan. Nu adderas till exempel klassikern Violpistol samt superpopulära Salta och Sura S-märken i sortimentet. Dessutom retrogodiset Hockeypulver i ett anpassat lösviktsformat och sprillans nya Vattenmelonkulor som bara finns att plocka hos CandyKing. Samtliga finns i butik från och med vecka 8.

– Som Europas största leverantör av lösgodis är det viktigt för oss att driva kategorin och ständigt utveckla sortimentet med såväl ordinarie produkter som spännande nyheter, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. Nu lanserar vi sprillans nya godisbitar, inklusive utvalda klassiker som våra konsumenter efterfrågat. Och vi har tagit tillbaka retrogodiset Hockeypulver i ett nytt format; Hockey Sticks, som bara finns att köpa hos CandyKing. För dig som bara inte kan få nog av lakrits, kan du nu ”lakritsifiera” vilken godisbit du vill, bara fantasin sätter gränser.

Nyheterna som finns i butik från vecka 8, är:

• Plopp Apelsin – Klassiska Plopp! Nu med krämig apelsinfyllning
  • Sockrade Äpplen – Mjukt och friskt gelégodis med smak av äpple
  • Gott & Blandat Giants Sour – Lösviktsfavoriten Gott & Blandat Giants kommer äntligen i en sur variant!
  • Hockey Sticks – Retroprodukten hockeypulver kommer nu i Pick & Mix format. Bara hos CandyKing! Hur äter du ditt hockeypulver?
  • Vattenmelonkulor – Vattenmelonkulor fyllda med ett surt vattenmelonpulver. Gillar du vattenmelon kommer du ÄLSKA dessa. Bara hos CandyKing!

Utöver dessa nyheter så fylls det på med efterfrågade favoriter som Fondant Karamell, Fondant Choklad, Violpistol, Salta S-märken, Sura S-märken, Regnbågsmix, Stora Skumma Glasstrutar, Jumbo Lakrits, Franska Fruktkolor och Citronläppar.

Med lanseringen av vårnyheterna fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, vänligen kontakta Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix Cloetta Sverige, se kontaktuppgifter nedan.