Äntligen premiär för BingoLotto!

Lasse Stefanz gästar programmet. I år firar de 50 år som band

Äntligen dags för BingoLottos säsongspremiär – och räkna med högsta växel från start! Inga mindre än legenderna Lasse Stefanz gästar programmet, och dessutom dyker stjärnskottet Oliver "Rock"Rytting upp. Mattias Bylund dirigerar husbandet och som vanligt styr Ingvar Oldsberg skutan över bingooceanen. Förutom alla spännande spel och utlottningar förstås, bland annat nya Stjärnspelet. Totalt spelar vi om 9 sprakande miljoner – sitt inte lottlös till allt detta!

Lasse Stefanz är rutinerade rävar i BingoLotto-sammanhang, vi minns dem inte minst från BingoLottos 25-årsjubileum i fjol. I år firar de 50 år som band – ett veritabelt veterangäng – och i premiären på söndag bjuder de på ett sjungande gung från BingoLottos scen.

Veteran kan man knappast kalla 13-årige Oliver ”Rock” Rytting, känd från TV´4 s Talang (där han bl.a. gjorde succé med sin tolkning av Kiss). Oliver är aktuell med sin egen debutlåt ”RNR Xplosion” som han kommer att framföra i BingoLotto på söndag.

Mattias Bylund och Ingvar Oldsberg

Redan i säsongspremiären lottas det ut splitternya bilar, fantastiska solresor och rena kontantvinster högt och lågt. Totalt ligger 9 miljoner i potten och väntar på sin rättmätiga ägare! Husbandet leds av Göteborgs egen klavermästare Mattias Bylund och kvällens stadiga bingoutropare är, precis som vanligt – den evigt unge Ingvar Oldsberg.

Dina bingolotter köper du av din lokala förening, hos din närmsta återförsäljare eller på BingoLottos webbplats. Köper du din lott digitalt kan du spela på lotten direkt i datorn, i mobilen eller på din surfplatta!

Allt överskott från försäljningen av bingolotter går direkt till det svenska föreningslivet. Läs mer här.

BingoLotto – Söndag 27 augusti kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.