Anyday Nuts – ny serie med nyttigare nötter

16.3.2016 07:59 | Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB

Orkla Confectionery & Snacks lanserar ett nytt varumärke - Anyday Nuts. En serie med nötter rostade utan olja och utan, eller med endast en gnutta, salt. Serien består av fem smaker med nötter och nötblandningar varav två är ekologiska.

Anyday Nuts är naturligt goda nötter, rostade utan olja för alla som snabbt vill fylla på med ny energi men inte få i sig onödigt mycket salt och fett. Anyday är ett samarbete mellan Orklas nordiska länder och konceptet har vuxit fram genom insikt om att många söker det perfekta tilltugget mellan målen som är nyttigt och ger energi.

- Vi ser en ökad efterfrågan av hälsosamma nötter som inte är friterade eller har mycket salt. De här produkterna kan du unna sig med gott samvete då de inte bara smakar gott utan är fulla av nyttiga vitaminer och mineraler. Perfekt mellan möten eller på väg hem från jobbet när du behöver en paus, säger Charlotta Oldén, produktchef för Anyday Nuts.

Nötter innehåller många av de näringsämnen som kroppen behöver för att må bra. Det räcker till exempel med en handfull (ca 30 g) hasselnötter för att täcka dagsbehovet av Vitamin E. Eftersom Anyday Nuts är rostade med varmluft och inte olja så innehåller nötterna inte något tillsatt fett.

Nötserien är ett nordiskt samarbete inom Orkla och finns även i Danmark och Finland.