Lidl Sverige

Apelsinjuice från Lidl är bäst i test

Dela
Lidl Sverige fortsätter att skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. I Aftonbladets stora test av juicer ”knockade Lidls egen juice testpatrullens smaklökar totalt” – något som resulterade i att Lidl kammade hem en förstaplats och fem av fem plus.

När Aftonbladet Plus smakpanel testar tolv olika apelsinjuicer utan tillsatser utnämndes Lidls egen Solevita färskpressad apelsinjuice med fruktkött till testvinnare. Enligt testet vann apelsinjuicen från Lidl med hästlängder. Med fina omdömen som ”En stabil apelsinjuice som kickar helt rätt” och ”Här har de 15 apelsinerna som utgör en liter juice gift sig till en underbar allians i juicevärlden” tog Lidls apelsinjuice förstaplatsen i Aftonbladets test.

– Vi är oerhört stolta över de fina omdömena och att vår egen Solevita färskpressad apelsinjuice placerar sig på en förstaplats. Genom dessa oberoende tester fortsätter vi visa att mat av hög kvalitet inte behöver gräva ett djupt hål i plånboken men framför allt att vi erbjuder högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Lidls Solevita färskpressad apelsinjuice med fruktkött innehåller apelsiner från EU, kostar 25:90 kronor för en liter, och finns i alla Lidl-butiker i Sverige.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye