Bingolotto

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet

Dela

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Apollo är idag med varumärket Apollo Sports Nordens största arrangör av sport- och träningsresor. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram.

Foto:Johan Carlén, Folkspel
Foto:Johan Carlén, Folkspel

Samarbetet med Bingolotto och Folkspel är en del i Apollos satsning på sin aktiva profil. Researrangören vill genom Bingolotto nå ut till en bred målgrupp och samtidigt bidra till att upprätthålla ett starkt föreningsliv.

– De senaste åren har vi märkt av ett ökat intresse för aktiva resor där sport och träning blivit ett naturligt inslag under semestern, vilket är fantastiskt roligt. Apollo har sedan tidigare ett samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté som även kvalitetssäkrat våra sportfaciliteter och flera av våra Apollo Sports-hotell har stått värd för såväl vardagsmotionärer som elitsatsande idrottare och den svenska OS-truppen. Tillsammans med Folkspel vill vi nu stötta alla de aktiva svenskar och eldsjälar som finns inom föreningslivet. Vi tror på aktivitet och rörelse och vill gärna bidra till att svenskarnas ökande intresse för träning fortsätter att utvecklas och här spelar föreningslivet en nyckelroll, säger Annica Smith, marknadschef på Apollo.

– Apollo arbetar aktivt för att maximera de positiva effekterna och minimera de negativa för att skapa ett hållbart resande, detta genom ett omfattande hållbarhetsarbete, något vi tycker är mycket viktigt. Folkspel och Bingolotto har ett grundläggande syfte och det är att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Detta är något Apollo ställer sig bakom och vi är övertygade om att samarbetet kommer bli mycket lyckat säger Mark Nydéus, partneransvarig på Folkspel.

Inledningsvis har programledaren för Bingolotto, Rickard Olsson, besökt Apollos största och första träningshotell, Playitas på Fuerteventura. Under resan filmades frekvenser, sporter och aktiviteter från träningsanläggningen något som tittarna kommer att få ta del av i Bingolotto framöver.

– Jag har alltid älskat att resa, ända sedan jag tågluffade i ungdomen. Träffa och möta människor, ställa frågor och lära sig saker, nya kulturer och djupare insikter och förståelse. Det är var resandet betyder för mig. Att dessutom förena det med avslappning och träning som jag gjort när jag rest med Apollo till Playitas, Fuerteventura är ju också ett fantastiskt sätt att öka sitt välmående. Jag är superglad att just Apollo blir vår nya partner i Bingolotto. Det blir resa och folkhälsa , två saker jag brinner för, säger Rickard Olsson, programledare för Bingolotto.

Bingolotto har genom sina 28 år i TV4 blivit ett av svensk televisions mest framgångsrika tv-program genom alla tider. Bingolotto sänds i TV4 kl. 18.00 varje söndag med Rickard Olsson som programledare. Apollo kommer i programmet från och med första december att lotta ut presentkort på resor.

BingoLotto ägs av Ideella Folkspel som är föreningarnas eget spelbolag. Ett spelbolag med goda avsikter. Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation som har 72 riksorganisationer spridda över hela landet som medlemmar.  Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet utan några privata vinstintressen. Därför har Folkspel hittills genererat otroliga 16,6 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv.

För mer information vänligen kontakta:  
Clara Larsson, clara.larsson@apollo.se, pressansvarig på Apollo.
John Sarafian, john.sarafian@warnerbrosic.com, PR-ansvarig på Bingolotto.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Foto:Johan Carlén, Folkspel
Foto:Johan Carlén, Folkspel
Ladda ned bild

Om

Bingolotto
Bingolotto



Om Folkspel

Folkspel är föreningslivets eget spelbolag med ett enda syfte; att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Med produkterna BingoLotto, Sverigelotten och BingoLottos Julkalender har Folkspel sedan starten 1991 genererat 16 miljarder kronor till föreningarna inom de 70 riksorganisationer som är medlemmar.

Följ Bingolotto

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Bingolotto

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum