Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet
Samarbetet med Bingolotto och Folkspel är en del i Apollos satsning på sin aktiva profil. Researrangören vill genom Bingolotto nå ut till en bred målgrupp och samtidigt bidra till att upprätthålla ett starkt föreningsliv.
– De senaste åren har vi märkt av ett ökat intresse för aktiva resor där sport och träning blivit ett naturligt inslag under semestern, vilket är fantastiskt roligt. Apollo har sedan tidigare ett samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté som även kvalitetssäkrat våra sportfaciliteter och flera av våra Apollo Sports-hotell har stått värd för såväl vardagsmotionärer som elitsatsande idrottare och den svenska OS-truppen. Tillsammans med Folkspel vill vi nu stötta alla de aktiva svenskar och eldsjälar som finns inom föreningslivet. Vi tror på aktivitet och rörelse och vill gärna bidra till att svenskarnas ökande intresse för träning fortsätter att utvecklas och här spelar föreningslivet en nyckelroll, säger Annica Smith, marknadschef på Apollo.
– Apollo arbetar aktivt för att maximera de positiva effekterna och minimera de negativa för att skapa ett hållbart resande, detta genom ett omfattande hållbarhetsarbete, något vi tycker är mycket viktigt. Folkspel och Bingolotto har ett grundläggande syfte och det är att generera pengar till Sveriges föreningsliv. Detta är något Apollo ställer sig bakom och vi är övertygade om att samarbetet kommer bli mycket lyckat säger Mark Nydéus, partneransvarig på Folkspel.
Inledningsvis har programledaren för Bingolotto, Rickard Olsson, besökt Apollos största och första träningshotell, Playitas på Fuerteventura. Under resan filmades frekvenser, sporter och aktiviteter från träningsanläggningen något som tittarna kommer att få ta del av i Bingolotto framöver.
– Jag har alltid älskat att resa, ända sedan jag tågluffade i ungdomen. Träffa och möta människor, ställa frågor och lära sig saker, nya kulturer och djupare insikter och förståelse. Det är var resandet betyder för mig. Att dessutom förena det med avslappning och träning som jag gjort när jag rest med Apollo till Playitas, Fuerteventura är ju också ett fantastiskt sätt att öka sitt välmående. Jag är superglad att just Apollo blir vår nya partner i Bingolotto. Det blir resa och folkhälsa , två saker jag brinner för, säger Rickard Olsson, programledare för Bingolotto.
Bingolotto har genom sina 28 år i TV4 blivit ett av svensk televisions mest framgångsrika tv-program genom alla tider. Bingolotto sänds i TV4 kl. 18.00 varje söndag med Rickard Olsson som programledare. Apollo kommer i programmet från och med första december att lotta ut presentkort på resor.
BingoLotto ägs av Ideella Folkspel som är föreningarnas eget spelbolag. Ett spelbolag med goda avsikter. Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation som har 72 riksorganisationer spridda över hela landet som medlemmar. Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet utan några privata vinstintressen. Därför har Folkspel hittills genererat otroliga 16,6 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv.
För mer information vänligen kontakta:
Clara Larsson, clara.larsson@apollo.se, pressansvarig på Apollo.
John Sarafian, john.sarafian@warnerbrosic.com, PR-ansvarig på Bingolotto.
Nyckelord
Kontakter
Clara LarssonPressansvarig
Tel:073-403 86 39clara.larsson@apollo.seBilder
Länkar
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med flygbolaget Novair, specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravelsamt sportresorten Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbartresande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015. www.apollo.se
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo Sports och HYROX tar träningen till nya nivåer – och platser!20.3.2024 13:49:29 CET | Pressmeddelande
Svenskarnas nya favoritsport HYROX lanserar nu specialanpassade träningsresor i samarbete med Apollo Sports. Första anhalten är Europas största sporthotell på Fuerteventura.
DERTOUR Group: Positiva utsikter för 20246.3.2024 12:11:12 CET | Pressmeddelande
Europas näst största researrangör, där Apollo är en stolt del, driver sin tillväxtstrategi mot internationalisering och mer individuella resealternativ.
Kylslaget januari resulterade i rekordhög efterfrågan på resor1.2.2024 13:26:33 CET | Pressmeddelande
Apollo rapporterar en försäljningsökning på 20 procent jämfört med samma tid förra året. Majoriteten av sportlovsresorna är sedan länge slutsålda - och nu bokas påskresorna i hög takt.
Apollo lanserar flera nya koncepthotell!26.1.2024 09:10:56 CET | Pressmeddelande
Efterfrågan på skräddarsydda hotellupplevelser ökar. Researrangören ökar nu antalet koncepthotell under Apollo Mondo-paraplyet.
Apollo Sports lanserar unika skidresor till exotiska skiddestinationer23.1.2024 08:30:00 CET | Pressmeddelande
Apollo Sports expanderar! Med en unik skidsatsning till exotiska skiddestinationer som Georgien, Nordmakedonien, Kappadokien, Kazakstan med flera, breddar Apollo Sports sitt redan stora utbud. Researrangören differentierar sig här med kvalitativa skidpaket där det mesta är inkluderat och tillgängligt för alla som vill uppleva skidåkning utöver det vanliga.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum