Apollo storsatsar – ska bli Nordens bästa researrangör
Apollos positiva utveckling är ett resultat av ett långsiktigt arbete med att erbjuda fler och olika typer av upplevelser. Utöver de klassiska sol- och badresorna så satsar man stort på träningsresor, kryssningar och cityresor.
–Vi investerar mycket i att hitta nya, spännande destinationer som passar de nordiska resenärerna, men också i att utveckla och förbättra befintliga hotell och resmål. Idag finns en stor efterfrågan på vad vi kallar aktiva paketresor från resenärer som vill uppleva kultur, vandra och träna utöver att sola och bada, säger Erika Butterworth, nordisk marknadschef och affärsutvecklingsansvarig på Apollo.
Apollo är givetvis mest känt för sitt dominerande utbud av resor till sommarfavoriten Grekland, där man ständigt fortsätter att presentera nya och heta resmål. Förutom fler sport- och träningshotell lanseras i år destinationen Zagoria – ett historiskt område i de grekiska bergen, utmärkt för vandring, cykling och naturupplevelser.
Framgångarna visar sig även i Apollos starka position på flera andra populära resmål, som Kroatien, Förenade Arabemiraten och nykomlingen Albanien.
–Albanien är verkligen fascinerande. Landet har en fängslande historia och utvecklingen går väldigt fort framåt. Turismen bidrar till en positiv tillväxt och det är ett fantastiskt resmål med sina långa, breda stränder och dramatiska bergslandskap, säger Nina Hornewall, kommersiell direktör på Apollo.
En viktig anledning till att Apollo står så starkt är närheten till sina kunder. Man sätter stor stolthet i att vara en nordisk aktör med lokala kontor som kommunicerar med respektive marknad.
–För oss är det viktigt att vår partner förstår den nordiska marknaden och de skillnader och likheter som finns mellan länderna, där är NORD DDB väldigt starka. Precis som oss har de en organisation där samarbetet mellan de nordiska länderna är centralt. I NORD har vi hittat en långsiktig strategisk partner som vi upplever har god insikt i både vår marknad och våra kanaler. Vårt samarbete ska synas och kännas genom hela kundresan, fortsätter Erika Butterworth.
På NORD DDB är man mycket nöjda med valet som Apollo har gjort:
–Vi är otroligt glada över att få samarbeta med Apollo och komma in i en tid där det händer mycket i hela resebranschen. 2018 kommer att bli ett spännande år i Apollos historia, de har mycket på gång och vår uppgift är att se till att omvärlden märker skillnad, säger Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer på NORD DDB.
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Nyckelord
Bilder
Om
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med oss kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.
Apollo bildar tillsammans med specialistarrangörerna Golf Plaisir, Lime Travel och Xtravel samt sportresorten Playitas, gruppen DERTOUR Group. Vi är sedan 2015 del av den privatägda tyska koncernen REWE med över 300 000 medarbetare. Apollo arbetar aktivt för hållbart resande och socialt ansvar och vi samarbetar med SOS Barnbyar, Ecpat, SOK (Sveriges Olympiska Kommitté) samt är fullvärdiga medlemar i DERTOUR Foundation. Apollo är Travelife-certifierade sedan 2015.
Följ Apollo
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Apollo
Apollo lanserar nya resor till «Destination Okänd»17.4.2024 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Apollos hemliga paketresor har blivit en stor succé, och i fjol blev dom fullbokade rekordsnabbt. Imorgon släpper researrangören helt nya resor till «Destination Okänd» – denna gång med flera kategorier!
Apollo Sports och HYROX tar träningen till nya nivåer – och platser!20.3.2024 13:49:29 CET | Pressmeddelande
Svenskarnas nya favoritsport HYROX lanserar nu specialanpassade träningsresor i samarbete med Apollo Sports. Första anhalten är Europas största sporthotell på Fuerteventura.
DERTOUR Group: Positiva utsikter för 20246.3.2024 12:11:12 CET | Pressmeddelande
Europas näst största researrangör, där Apollo är en stolt del, driver sin tillväxtstrategi mot internationalisering och mer individuella resealternativ.
Kylslaget januari resulterade i rekordhög efterfrågan på resor1.2.2024 13:26:33 CET | Pressmeddelande
Apollo rapporterar en försäljningsökning på 20 procent jämfört med samma tid förra året. Majoriteten av sportlovsresorna är sedan länge slutsålda - och nu bokas påskresorna i hög takt.
Apollo lanserar flera nya koncepthotell!26.1.2024 09:10:56 CET | Pressmeddelande
Efterfrågan på skräddarsydda hotellupplevelser ökar. Researrangören ökar nu antalet koncepthotell under Apollo Mondo-paraplyet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum