Apostolos Kalpakas årets domare i SBL herr

En av Sveriges mest meriterande domare genom tiderna vinner även i år priset som Årets domare i SBL herr. Apostolos Kalpakas har prenumerat på denna utmärkelse de senaste åren tack vare att med sin kunskap, rutin och sociala förmåga kan leda matcherna på ett ypperligt sätt.

Utmärkelserna röstas fram av coacher, lagkaptener och media förutom priserna Årets lyft och årets matcharrangemang som delas ut av Svenska Basketbollförbundet. Varje utmärkelse får dock en kommentar av SBBF.

Årets domare: Apostolos Kalpakas

"Bildgoogla 'basketdomare' och årets domare dyker garanterat upp. På senare år har han varit lika överlägsen på sin position som Joakim Kjellbom är som center. Utanför Sveriges gränser får han ständigt prestigefyllda uppdrag och han kommer att gå till historien som en av Sveriges bästa domare genom tiderna. Det är inte ofta detta händer, men kan vi få en stående ovation för årets domare i SBL, Apostolos Kalpakas!"