Appen som ska styra upp hantverkarbranchen

Stockholmsföretaget Done Services vill med hjälp av sin app underlätta kommunikationen mellan hantverkare och privatpersoner.
Renovering. Foto: Nolan Issac, Unsplash, CC-licens.

Hantverkarbranschen har år efter år varit bland de branscher som fått in flest klagomål hos Konsumentverket. Det ska Done Services råda bot på.

Målet är att öka effektiviteten mellan kund och hantverkare och samtidigt öka standardiseringen i branschen, uppger IT-chefen och medgrundaren till Done Services Alek Åström.

Dessutom ska appen effektivisera och minska pappersarbetet för hantverkarna.

Malin Granlund, medgrundare och vd, uppger att Done Services under 2020 hoppas på att ta sig utanför Stockholm och etablera sig i Göteborg eller Malmö.

Renovering. Foto: Nolan Issac, Unsplash, CC-licens.

EFN ​Ekonomikanalen sprider kunskap om ekonomi. Vi vänder oss till den ekonomiintresserade allmänheten. Kanalen är rikstäckande, reklamfri och det kostar ingenting att ta del av våra program, reportage och intervjuer. Kanalen har utsetts till Sveriges bästa ekonomikanal tre år i rad. EFN drivs av en oberoende redaktion och ägs av Handelsbanken.